"נשים הזויות"

בג"ץ לאגודת ישראל: לשנות סעיף שמונע התמודדות נשים

כמה נשים המגדירות עצמן כחרדיות, מביעות סיפוק מהחלטת בג"ץ היום, בעתירה שהגישו נגד אגודת ישראל, בדרישה לאפשר גם לנשים להתמודד בבחירות על מושב בכנסת מטעם סיעה חרדית (חוק)

ישראל כהן | כיכר השבת |
העותרות בבית המשפט, היום (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בג"ץ העניק היום (שלישי) ארכה לתנועת אגודת ישראל, בכדי שישנו את הסעיף בתקנון המפלגה שאינו מאפשר שילובן של נשים ברשימה.

ההחלטה ניתנה בתום דיון בהרכב מורחב, בראשות הנשיאה אסתר חיות והשופטים מלצר, הנדל, פוגלמן וקרא, בעתירה לה שותפות גם נשים המגדירות עצמן כחרדיות, בדרישה לחייב שילוב נשים ברשימת אגודת ישראל לכנסת.

הנשים, שהתאגדו תחת השם 'לא נבחרות - לא בוחרות' הביעו את שביעות רצונן בעקבות מה שנראה לדבריהם כרוח חיובית מצד השופטים לקראת ההכרעה האפשרית בדיון הבא.

העתירה, שהוגשה על ידי עו"ד תמר בן-פורת במארס 2015, עורכת דין מהרצליה, נוגעת לסעיף 6 ("חברות במפלגה") בתקנון אגודת ישראל, ומופנית גם כנגד רשם העמותות שאישר את הסעיף בו נכתב: "חבר מפלגה יכול שיהיה כל איש יהודי מבן 18 שנה ומעלה, שומר תורה ומצוות, הנמנה על החרדים לדבר ה' ומזדהה עם אגודת ישראל ומטרותיה… מכפיף עצמו לדעת מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל ומקבל מרותה, אשר מוכן לקבל על עצמו תקנונה…".

העותרות המרוצות, לאחר החלטת השופטים

לדברי עו"ד בן-פורת: "בבג"צ ניתנה היום הזדמנות לתת פסק דין היסטורי בנושא מעמד האישה. מרוח הדברים וכפי שעלה מדברי השופטים בדיון, עד כה נראה כי בג"צ סבור שהפרקטיקה של המפלגות החרדיות פוגעת קשות בזכויות נשים, ואנחנו אופטימיות שב-2 בספטמבר, כפי שהורה בית המשפט, יינתן פסק דין צודק".

"יחד עם זאת, נכבד את החלטת בית המשפט לתת הזדמנות לאגודת ישראל להסיר את הסעיף המפלה ולתקן את העוול בעצמה. אם לא תעשה כך, יתערב בית המשפט ויכריע".

אסתי רידר, מנכ"לית משותפת עם אסתי שושן ב'נבחרות', הגיבה להחלטת השופטים היום: "מדובר ביום היסטורי. מרגש לראות אולם מלא מפה לפה בנשים חרדיות, שלפני שלוש שנים לא חלמו שיהיה להן אומץ להשמיע קול ובוודאי שלא לשבת באולם בית המשפט ולבקש ממנו סעד".

לטענת מובילות הקבוצה, משמעות ההחלטה בפועל היא שעד ל-2 בספטמבר הקרוב, בעוד כחודש, על אגודת ישראל יהיה להסיר את הסעיף המפלה מהתקנון שלה. אחרת, יחזור הענין לבג"ץ שייאלץ להכריע בסוגיה ללא שיהוי נוסף, כשהן כאמור סבורות שיכריע לטובתן.

גורמים באגודת ישראל אומרים ל'כיכר השבת' בתגובה, את המלים הבאות: "זה לא מעניין אותנו; לא מתייחסים לזה. מדובר בסיבוב יחסי ציבור של קבוצת נשים הזויה שמחפשת כותרות. כל יחס רק ישרת אותן, ואנחנו לא מתכוונים לתת להן את הכותרת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר