מחצית קדנציה

בחירות למועצת: הראשון לציון יוותר על סמכויות הכשרות?

הראשון לציון ונשיא מועצת הרבנות הגר"י יוסף מבקש למנות את רבה של נשר, תלמידו, הגאון רבי יצחק לוי לחבר מועצת הרבנות הראשית, בכדי להעניק לו את הסמכויות על מחלקת הכשרות (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"י יוסף והגר"י לוי (צילום: יעקב כהן )

בעוד כחודש יתקיימו הבחירות למועצת הרבנות הראשית, מועצת שתהיה בראשות הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף. הערכה בקרב בכירים ברבנות כי התוצאות יהיו סוג של 'צילום מצב', כך שרוב חברי המועצת הקיימים יישארו קדנציה נוספת.

אך ישנם מספר חברי מועצה שצפויים לפרוש, כדוגמת הגאון רבי אברהם יוסף והגאון רבי יצחק פרץ. כך שבכל מצב יכנסו כחמשה רבנים חדשים למועצת הרבנות.

השם המפתיע במועמדים לתפקיד הוא הגאון רבי יצחק לוי, תלמידו הקרוב של הגר"י יוסף, רבה של העיר נשר. טרם ברור האם לבסוף הרב פרץ יתמודד אך במידה ואכן יעשה את, הרי שסיכוייו להיבחר גבוהים.

אך מאחורי הקלעים נראה כי אחת הסיבות להתמודדות האפשרית של הרב לוי היא העברת הסמכויות על תחום הכשרות ברבנות הראשית לידי רבה של נשר. על פי הדיווח ב'יום ליום', זו הסיבה לדיבורים על התמודדות של הרב לוי.

הסיבה שהגר"י יוסף יבקש להעביר את האחריות על תחום הכשרות היא בשל העובדה שאחיו, הרב משה יוסף, עוד בראש הכשרות 'בית יוסף'. טרם ברור מה תהיה עמדת היועמ"ש בנושא, אך יתכן שהגר"י יבקש להקדים ולמנוע טענות חיצוניות ולא להתעסק בנושא.

יצוין כי הגר"י לוי נחשב לתלמידו הקרוב של הראשון לציון. בין היתר הוציא אלור את ספרי 'השיעור השבועי' המסכמים את שיעורו של הגר" יוסף. כמו כן, נציב תלונות הציבור על השופטים השופט אליעזר ריבלין התייחס להתערבותו של הגר"י יוסף בבחירות לרבנות העיר נשר, שם תמך ברב לוי.

כמו כן, ל"כיכר השבת" נודע כי בחודש שעבר הגיע היועץ המשפטי לממשלה לפגישה עם הרבנים הראשיים, ובין היתר החתים את הרבנים על מסמך 'ניגוד עניינים' לקראת הכניסה לתפקידים הבכירים נשיא המועצת ונשיא בית הדין הגדול.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר