מופע קיץ

אברהם פריד שימח אלפים ביוזמת עירית אשקלון באמפי פארק

ביוזמת עיריית אשקלון והתרבות היהודית, אלפים גדשו את האמפי פארק הגדול ביותר בארץ ונהנו ממופע בלתי נשכח של גדול הזמר החסידי בארץ ובעולם אברהם פריד

אברהם פריד באשקלון (צילום: יחצ)

ביוזמת עיריית אשקלון והתרבות היהודית, אלפים גדשו את האמפי פארק הגדול ביותר בארץ ונהנו ממופע בלתי נשכח של גדול הזמר החסידי בארץ ובעולם אברהם פריד.

הפעם זה כבר הפך להיות מסורת, מתחילת הערב של חמישי האחרון החל להתמלא אט אט אמפי פארק אשקלון המכיל 7,000 איש, בהמונים שהגיעו למופע המרכזי והגדול ביותר של המגזר החרדי בקיץ.

המחלקה לתרבות יהודית של עיריית אשקלון בראשות המשנה לראש העיר שי עמירה עמלה בחודשים האחרונים להוציא אל הפועל את האירוע המרכזי של המגזר החרדי והדתי בעיר אשקלון, זה שיהיה יריית הפתיחה לסדרת מופעים, הצגות, מחזות זמר ושלל פעילויות למשפחה החרדית מהעיר.

כבר מהימים הסמוכים למופע לא ניתן היה למצוא כרטיסים לאירוע, שנרכש ע"י האלפים שהגיעו נרגשים למופע המדובר ביותר בארץ למגזר הדתי והחרדי. המופע יצא לדרך בשיתוף פעולה עם רדיו קול ברמה, לרגל חגיגות העשור של הרדיו.

עם רדת החשכה של יום חמישי, כבו האורות באמפי פארק אשקלון והזרקורים על הבמה פעלו בעוז, אל הבמה הוזמנו מקהלת 'פרחי אשקלון' הפועלת דרך התרבות היהודית בניהולה של הגברת יעל עמרם, הילדים ריגשו את הנוכחים בשירתם הצלולה והנעימה לאוזן.

לאחריהם עלו בזה אחר זה הדוברים המקדימים למופע כאשר כל אחד מהם משאיר רושם על הנוכחים. ראשון הדוברים עלה רבה של קהילת חב"ד בעיר אשקלון הרב מנחם ליברמן, שברך את הנוכחים והסביר על חשיבותה ומעלתה של השמחה בעין היהדות והחסידות, כשהוא מלהיב את הקהל בדבריו הקולחים והיוצאים מן הלב. לאחריו עלה מנכ"ל רדיו קול ברמה אריאל דרעי, שהתפעל מכמות האנשים העצומה: "כבוד הרב יצחק ברדא שליט"א, אדוני ראש העיר מר תומר גלאם, אדוני המשנה לראש העיר וידידי שי עמירה, בזכותכם הערב הזה העיר אשקלון חוגגת ואיתה חוגגים מאות אלפי מאזיני רדיו קול ברמה בכל הארץ ועל זה מגיעות להם מחיאות כפיים ותודה רבה..." המשנה לראש העיר והממונה על התרבות התורנית שי עמירה עלה לבמה לקול מחיאות הכפיים של ההמונים ונשא את דבריו: "ערב טוב תושבים יקרים, חג שמח אשקלון. אני שמח ונרגש לראות כאן את כולכם איתנו כאן, עד היום בבוקר לא ידענו מה יהיה עם האירוע הזה..." אמר שי כשהוא מתכוון למצב הביטחוני הרעוע ששורר באזורי הדרום. "אבל אנחנו עם חזק, אתם תושבים חזקים ומאוחדים, אנחנו נמשיך בעשייה הזאת, אני רוצה מפה לחזק את חיילי צבא הגנה לישראל שבזכותם אנחנו חוגגים היום... אני רוצה להודות לאיש שהפך את האיש אשקלון, בתרבות, בחינוך, בפיתוח, כל אבן ואבן בעיר הזאת הוא הפך בעיר הזאת. שנה וחצי של עשייה בלתי פוסקת, ראש העיר מר תומר גלאם, אני מודה לך על הכל...".

בזמן שנשאר שי עמירה על הבמה, הוזמן ראש מוסדות יצחק ירנן הגאון הרב יצחק ברדא שהסביר על מעלת השירה והזכות של כל זמר וזמר שמשמח את עם ישראל.

"ערב טוב, הלילה ליל ט"ו באב, יום טוב לעם ישראל וכמו שאמרו חז"ל 'לא היו י ימים טובים לישראל כיום ט"ו באב וכיום הכיפורים' והשנה זכיתם וזכה במיוחד ראש העיר היקר מר תומר גלאם הי"ו ומשנהו מר שי עמירה הי"ו להביא לקהל החרדי, מופע שירה וזמרה ואתם זכיתם ללכת בדרכי הבורא וכמו שהקב"ה הבחור בשירי זמרה, כך גם אתם.

"ברוך ה' מיום שעלה תומר לראשות, לא חוסך שום אירוע טוב לכל התושבים ובפרט לחרדים. יהי רצון שימשיך כך עוד שנים רבות, כי מגיע לכם תושבים יקרים.

"שירה וזמרה היא חשובה לפני הקב"ה, אני תמיד פירשתי את המילה 'שירה' כשאתה רואה את המילה 'שיר' כותבים אותה שין יוד ריש - באמצע האותיות האלה יש את האותיות י - ו - י שביחד עולים לגימטריא 26 שזהו שמו של הקב"ה. הקב"ה הבוחר בשירי זמרה... לכן המעלה של השירה היא מעלה גדולה מאוד, אל תזלזלו בשום זמר או בשום שיר שמקרב אותנו לאבינו שבשמיים ואנחנו זוכים היום להתענג משירתו של נעים זמירות ישראל, אומן הזמר החסידי אברהם פריד הי"ו ששמו הולך לפניו... אחד היה אברהם ופרסמו הכתוב".

בסיום הדברים ברך הרב את חיילי צה"ל כשהקהל עונה אחריו אמן: "מכאן נשלח את ברכותינו, אני יעשה מי שברך קצר לחיילי ישראל שעומדים על משמר ארצינו בעוטף עזה, ה' ישמרהם ויחיהם, יציל אותם וישלח רפואה שלמה לפצועים, אל נא רפא נא להם, שילכו לשלום ויחזרו לשלום. בלעדי החיילים שנמצאים שם, אנחנו פה הערב לא יכולנו לחגוג את השמחה הזאת ועל כך יבורכו 'ברוך אתה בבואך, ברוך אתה בצאתך' יהי רצון שיחזרו בריאים ושלמים לעבודת ה' יתברך...".

רגע לפני תחילת המופע, הזמין המנחה יוסי לחיאני את האיש שבזכותו המגזר החרדי באשקלון נהנה כבר שנה וחצי מאז כניסתו לתפקיד, ראש העיר תומר גלאם: "אני שמח להיות איתכם כאן הערב, לחגוג איתכם את פתיחת בין הזמנים באירוע הגדול ביותר בארץ. תודה רבה לכל מי שעסק במלאכה החשובה להוציא אל הפועל את האירוע, המשנה והממונה על התרבות התורנית ידידי מר שי עמירה, תודה רבה לרב יצחק ברדא שליט"א שמכוון אותנו בכל צעד ושעל.

"אני מבטיח לכם להמשיך בעשייה הברוכה עבורכם, לא נפסיק את האירועים הטובים, נמשיך בפיתוח העיר, בתשתיות ובחינוך המוצלח של העיר. נמשיך באחדות שלנו ונצליח להוביל את העיר קדימה...זו השנה השניה שאנחנו עושים לציבור הדתי והחרדי מופעים שלא היו כדוגמתם באשקלון, בעזרת ה' נעשה זאת גם בשנים הבאות ונהפוך את האירועים האלה למסורת קבועה.

"דאגתי שיכינו עבורכם הפתעות לאירועי חג הסוכות, תעכבו אחרי הפרסומים הקרובים, אני בטוח שתהנו ותוכלו להמשיך להתגאות בעיר שלנו...".

דקות ספורות אחרי השעה 21:00 הזמין ראש העיר בעצמו אל הבמה את גדול הזמר החסידי בארץ ובעולם אברהם פריד, שעלה עם אנרגיות שיא לבמה בליווי צוות מקצועי של מעל עשרה נגנים וזמרי ליווי בניצוחו של יובל סטופל, למופע שנמשך כשעתיים ללא הפסקות ובהן שר את מיטב השירים כשאליו מצטרפים האלפים ומלווים אותו בשירתו המדהימה.

בין שיר לשיר סיפר פריד לקהל שהפעם האחרונה בה הוא פקד את העיר אשקלון הייתה לפני 15 שנה והוא מודה לראש העיר תומר גלאם והמשנה לראש העיר שי עמירה שנתנו לו את הזכות להופיע מול הקהל האשקלוני האהוב. מיותר לציין כי מחיאות הכפיים האפילו על רעש התזמורת.על אף שבמקום נכחו אלפים שהגיעו בעזרת כלי הרכב שלהם, יש לציין כי ההפקה שעליה היו אמונים בחברה הכלכלית, הצליחה לייצר סדר מופתי בהגעה וביציאה מהמקום העמוס, גם הבמה נבנתה בצורה מרשימה במיוחד וניתן לראות מתמונת הרחפן את החשיבה על הפרטים הקטנים כדי שאירוע בסדר גודל כזה יצא מוצלח ביותר!

צילומים: דוברות עיריית אשקלון

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר