מנצח מפתיע

הילד הדתי - אלוף ההיאבקות: "תרבות יפן דומה ליהדות"

נח לייבוביץ בן ה-11, ניצח שלשום (שני) בתחרות ההיאבקות לילדים של ממשלת יפן • "יש הרבה רוח ונשמה יהודית בארץ ישראל - זה מקום נפלא להתחבר לקב"ה" (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

בתחרות ההיאבקות הרשמית לילדי יפן שהתקיימה שלשום (שני), זכה ילד יהודי שומר תורה ומצוות בשם נח לייבוביץ.

על פי הדיווח ב'ג'רוזלם פוסט', נח בן ה-11 שנלחם מול שני אלופי עבר, ניצח אותם בניסיון ראשון ובכך גרם לסערה בעולם הספורט ותחום ההגנה העצמית. לדברי עטור הניצחון הטרי, "הייתי לחוץ מאד וכולם ישבו סביב והביטו בי. זה הזכיר לי את דוד וגוליית".

אביו של נח הוא דוד לייבוביץ, נשיא בית הכנסת האורתודוקסי המרכזי של טוקיו, שהיגר ליפן מארה"ב לפני 25 שנה, אך אוהב את ארץ ישראל ואף ביקר בה עם בנו חמש פעמים. האב הגאה סיפר כי בנו מתארח בפורומים ובמועדוני ההיאבקות הנחשבים ביפן. לדבריו, "כבר החלטנו שנח יסע בהמשך לארץ ישראל ויעסוק שם בג'ודו. מגדירים אותו כנער פלא".

אומנויות הלחימה מגיעות מתוך המשפחה: מי שהתחיל לעסוק בהיאבקות הוא אחיו הגדול של נח, לוי. לוי לייבוביץ בן ה-16 היה אחד מגדולי המתאבקים ביפן בגילו עד שנקע את צוארו. כעת מתאמן לוי בג'ודו במועדון בישראל תוך תקווה לייצג אותה בעתיד בתחום.

"ישראל היא ביתי השני", סיפר בן ה-11. לדבריו, "יש הרבה רוח יהודית ונשמה יהודית בארץ ישראל. זה מקום נפלא להתחבר לקב"ה, בפרט בכותל המערבי".

"יפנים בכל מקום מכירים בתועלת שיהודים מביאים עימם, ומכבדים אותה", מספר האב. "הקהילות היהודיות והיפניות דומות מאד באהבת הלימוד שלהם, בהתלכדותם ובשמירתם על התא המשפחתי. התרבויות קרובות מאד, וכשהן עובדות ביחד ניתן להגיע לדברים מדהימים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר