טרור העפיפונים

ליברמן החליט: מעבר כרם שלום ייסגר שוב

שר הביטחון הודיע כי כצעד ענישה הוא יסגור שוב החל ממחר את מעבר הסחורות 'כרם שלום' לרצועת עזה עד שטרור העפיפונים והבלונים מרצועת עזה ייפסק (צבא וביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ליברמן בביקורו בכרם שלום (צילום: עמוד הפייסבוק של ליברמן)

שר הביטחון אביגדור ליברמן, הורה הערב (רביעי) על צעד ענישה כלפי הפלסטינים בשל טרור העפיפונים וההפגנות באזור הגדר שנמשכות כבר כמה חודשים. ליברמן אסר הכנסת דלק וגז דרך מעבר כרם שלום לרצועת עזה, החל ממחר ועד להודעה חדשה.

כזכור, לפני כחודש קיבלו ראש הממשלה ושר הביטחון את המלצת הרמטכ''ל לסגור את מעבר הסחורות כרם שלום. המעבר נסגר למעט העברת ציוד הומניטרי. בהודעת דובר צה"ל אז נמסר, כי "ארגון הטרור חמאס מנצל את תושבי הרצועה ומשגר עפיפונים ובלוני תבערה ונפץ לעבר יישובי עוטף עזה ולא מאפשר את המשך השגרה בעוטף. באם תימשך התופעה, יימשכו צעדים אלו ואף יוחרפו". חמאס מסר אז בתגובה כי "סגירת המעבר היא פשע נגד האנושות".

לאחר שהושגה רגיעה יחסית בחיכוכים סביב הגבול, הודיע שר הביטחון ליברמן כי הוא יורה לפתוח מחדש את המעבר. ביום שלישי בשבוע שעבר נפתח המעבר באופן חלקי, והועברו דרכו מזון, תרופות, גז ודלק. בדברי ההסבר להחלטה נכתב כי הפתיחה החלקית נובעת מכך שחמאס לא עצר לחלוטין את פעולות הטרור, אלא מנסה לשמר רמה נמוכה של שיגורי בלוני תבערה וחיכוך על הגדר, שמאחוריה עומדים פעילי חמאס מוכרים. עוד נאמר כי פעילות המעבר תיבחן בימים הקרובים, בהתאם לירידה בפעולות הטרור והפרובוקציות. בנוסף צוין כי החזרת מעבר כרם שלום לפעילות מלאה מותנית בהפסקה מוחלטת של שיגור בלוני התבערה והחיכוך על הגדר.

"סיימנו הערכת מצב לגבי מעבר סחורות בכרם שלום", אמר השר ליברמן לאחר סיור במעבר כרם שלום בשבוע שעבר. "תושבי עזה חייבים להבין שכל עוד בצד שלנו יש בלוני תבערה ויש שריפות, גם שם בצד שלהם החיים לא חוזרים לשגרה ולנורמליות. המפתח זה שקט, רגיעה, אפס רקטות או חס וחלילה ירי".

ליברמן גם ספג ביקורת עזה מנתניהו על ההחלטה שלו לפתוח מחדש את המעבר למרות שבלוני התבערה לא הפסיקו לחלוטין. גורמים בסביבת ראש הממשלה הגיבו ואמרו השבוע, כי "ליברמן מדבר גבוהה, אבל בפועל עושה הפוך. לדוגמה, 12 שעות לאחר שהכריז שלא יפתח את מעבר כרם שלום הוא פתח אותו לאספקת גז על דעת עצמו ובכך מנע לחץ אפקטיבי על החמאס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר