בקרוב: פרסומות יגיעו לאפליקציית וואטסאפ

לאחר שנים בהן נמנעה האפליקציה להכניס פרסומות באופן עקרוני, הודיעה חברת פייסבוק שרכשה את וואטסאפ ב-19 מיליארד דולר כי ב-2019 יתחילו להיכנס הפרסומות (דיגיטל)

בני סולומון | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

הסוף של וואטסאפ? לאורך השנים הבטיחה ענקית המסרים המהירים - וואטסאפ, כי לעולם לא תציג פרסומות בתוך התוכנה. המייסד יאן קום, הביע בעבר התנגדות אידיאולוגית חריפה לפרסומות, ולגישה הרואה במשתמשים משאבים כלכליים. אך מאז הוא הספיק למכור את החברה ב-19 מיליארד דולר לפייסבוק וגם לעזוב אותה על רקע החיכוך בנושא.

אתמול (רביעי) הודיעה פייסבוק, כי היא מתכננת להציג לראשונה מודעות פרסום על גבי אפליקציית המסרים.

אם חששתם שבאמצע שיחה עם החברים תקפוץ לכם פרסומות, אתם יכולים להירגע. המודעות לא יופיעו בצ'אטים עצמם, אלא בפיצ'ר ה"סטטוס" של וואטסאפ, המאפשר לפרסם תמונות שנעלמות אחרי 24 שעות. פיצ'ר הסטטוס אינו מאוד פופולרי בארץ, אך ברחבי העולם יש לו 450 מיליון משתמשים יומיים. החברה לא הוסיפה פרטים, אך אמרה כי הפרסומות יתחילו להופיע במהלך שנת 2019.

בנוסף להודעה על מודעות הפרסום, וואטסאפ הודיעה על השקת כלים חדשים המיועדים לעסקים, שבין השאר יאפשרו לה להתחיל לרשום הכנסות. אפליקציית המסרים כבר השיקה גרסה ייעודית לעסקים, כדי לאפשר להם לתקשר עם לקוחות דרך וואטסאפ. כאמצעי לעידוד תגובות מהירות של עסקים, פייסבוק הודיעה כי תגבה כסף על "איחור" במתן תגובה למשתמשים, במקרים שבהם התגובה מגיעה אחרי 24 שעות, מה שייתן למשתמשים רצון לפעול דרך התוכנה כדי לקבל שירות טוב יותר.

שוב, בפייסבוק מבטיחים שלא תקבלו פרסומות סתם, למשתמשים תהיה שליטה מלאה על ההודעות שמתקבלות מבתי העסק: רק אם פניתם בעצמכם תוכלו לקבל הודעות בחזרה. בנוסף, הצ'אטים עדיין מוצפנים מקצה-לקצה, ויהיה אפשר לחסום בתי עסק מלשלוח לכם הודעות.

המהלך היה על הקיר במהלך השנים האחרונות לאחר הרכישה הענקית של פייסבוק את האפליקציה, רכישה שתצטרך להצדיק את עצמה ביום מן הימים למטרות כלכליות כמובן. כאמור

אחרי שפייסבוק רכשה את וואטאסאפ ב-19 מיליארד דולר ב-2014, היה ברור שהיא תצטרך בסופו של דבר לייצר ממנה גם הכנסות. כאמור, על רקע זה עזב מייסד האפליקצייה יאן קום את החברה לאחרונה, בין השאר בגלל שלא הסכים לשאוב מידע ממשתמשים כדי לבנות פרופילים עבור מפרסמים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר