דיווחים בארה"ב

מגייסים צוות: הבית הלבן מתכונן להכרזה על תכנית שלום?

טראמפ מסרב להתייאש ועל פי הדיווחים, בממשל ממשיכים לעבוד על תכנית השלום שלו, תכנית שאמורה להיות מעשית ולא רק עם רעיונות כללים. כעת דווח על גיוס והרחבת הצוות המטפל (מדיני)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(צילום: לע"מ)

למרות הקשיים והעיכובים, גם מצד הסעודים שלא מתלהבים מהיוזמה שלו, מתברר כי טראמפ לא מתייאש מתהליך השלום בין ישראל לפלסטינים ועל פי הדיווחים, הוא אף מרחיב את הצוות שמטפל בנושא הרגיש לקראת חשיפת התכנית שלו.

על פי גורמים בממשל האמריקני, המועצה לביטחון לאומי של ארצות הברית פנתה בשבוע שעבר לסוכנויות אחרות בחיפוש אחר מתנדבים שירצו להצטרף לצוות - שפועל תחת אנשיו של טראמפ - חתנו ויועצו הבכיר ג'ארד קושנר והשליח המיוחד למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט. הצוות צפוי לארגן ולתאם את חשיפת התוכנית לציבור, וכן כל משא ומתן נלווה במידה ודבר כזה אכן יקרה מה שכרגע נראה כמו חלום רחוק.

על פי הדיווחים בארה"ב, הצוות יכיל שלוש יחידות עבודה: אחת תטפל בפרטים הפוליטיים והביטחוניים של התוכנית, שנייה תתמקד בחשיבות הכלכלית של התוכנית והשלישית תעסוק בתקשורת האסטרטגית.

מחלקת המדינה, הפנטגון, סוכנויות המודיעין וכן הקונגרס התבקשו "לתרום" מאנשיהם לטובת הצוות, לתקופה מוגדרת של שישה חודשים עד שנה. כך לפי הגורמים, שמסרו את הפרטים באנונימיות לתקשורת האמריקנית.

הגופים והסוכנויות לא הגיבו לדיווח. גורם במועצה לביטחון לאומי אמר על פי הדיווח ב-ynet, כי קושנר וגרינבלט "מרחיבים את הצוות ואת המקורות שלהם לקראת גיבוש השלבים האחרונים ואסטרטגיה ליוזמת השלום".

כרגע עדיין לא פורסם התאריך לפרסומה של התכנית שאמורה להיות על פי הבית הלבן מעשית ומכילה פרטים ממשיים ולא רק רעיונות כלליים. עד עתה לא פורסמו פרטים ברורים מתוכה אך החיפוש אחר הצוות המורחב מלמד כי ככל הנראה ישנה התקדמות ממשית בנושא.

בינתיים, ההנהגה הפלסטינית מתנגדת לכל הצעה מכיוון הממשל האמריקני ומאמינה כי הגורמים בבית הלבן מוטים לטובת ישראל. הרשות הפלסטינית מובילה חרם על הבית הלבן מאז החלטת טראמפ להכריז על ירושלים כבירת מדינת ישראל והעברת השגרירות האמריקנית אליה במאי האחרון. מאז שיו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן חתך את הקשרים מול וושינגטון, הממשל האמריקני מנהל שיחות עם מומחים פלסטינים עצמאים אם כי ברור שברגע האמת זה לא יספיק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר