חוק הלאום

נתניהו: ועדת שרים תדון בקשר עם הדרוזים

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס להפגנת הדרוזים בכיכר רבין בתל אביב והודיע כי החליט להקים ועדת שרים שתדון בקשר עם בני העדה: "אף אחד לא פגע ואף אחד גם לא מתכוון לפגוע" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
נתניהו בישיבת הממשלה ( צילום: אלכס קולומויסקי, פלאש 90 )

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון), בפתח ישיבת הממשלה השבועית, לסערת חוק הלאום והפגנת ההמונים אמש ב'כיכר רבין' בתל אביב והודיע על הקמת ועדת שרים שתדון בנושא.

לדברי נתניהו: "מדינת ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי. ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית. זכויות הפרט מעוגנות בחוקים רבים, לרבות חוק יסוד כבוד האדם וחירותו.

"אף אחד לא פגע ואף אחד גם לא מתכוון לפגוע בזכויות הפרט הללו, אך בלי חוק הלאום אי אפשר להבטיח לדורות את עתידה של ישראל כמדינת לאום יהודית".

לדבריו: "חוק הלאום מבצר קודם כל את חוק השבות, הוא מעלה אותו לדרגה אחרת והחוק הזה מעניק כמובן זכות אוטומטית ליהודים, ורק להם, לעלות ארצה ולקבל כאן אזרחות. חוק הלאום מונע למשל את הניצול של סעיף איחוד המשפחות שמכוחו נקלטו בארץ רבבות-רבבות פלסטינים מאז הסכם אוסלו, והחוק הזה עוזר למנוע את המשך הכניסה לישראל של פלסטינים ללא בקרה. ייתכן שהחוק הזה גם יוכל לסייע לנו לבלום כניסה עתידית של מסתננים".

ראש הממשלה שב והתייחס לקשר עם העדה הדרוזית ואמר: "הקשר העמוק עם בני העדה הדרוזית והמחויבות שלנו כלפיה חיוניים אף הם, לכן אנחנו נקים היום ועדת שרים מיוחדת שתקדם את הקשר והמחויבות הללו ובמקביל תוקיר גם את אלה המשרתים בצה"ל ובכוחות הביטחון מבני כל הדתות ומבני כל העדות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר