תיעוד ראשון

נחשף: כך נראה המכשול הימי בין ישראל לרצועת עזה

משרד הביטחון פרסם תמונות ראשונות של המכשול הימי בחוף זיקים, מכשול החוצץ בין ישראל לרצועת עזה וימנע חדירת מחבלים דרך הים • אורכו 200 מטר, רוחבו 50 ועליו גדר (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
המכשול הימי (צילום: משרד הביטחון )

משרד הביטחון פרסם הצהריים (ראשון) תמונות ראשונות של המכשול הימי שיחצוץ בין חוף זיקים לרצועת עזה, חודשיים לאחר תחילת העבודות להקמתו.

אורך המכשול הימי הוא 200 מטר, רוחב 50 מטר, ועליה גדר של 6 מטרים לגבוה. במשרד הביטחון מדגישים כי על המבנה הזה יתקנו אמצעים נוספים שייתנו כיסוי מלא על כל הים מפני חדירות.

לדברי שר הביטחון אביגדור ליברמן: "העבודות להקמת המכשול סביב רצועת עזה, היבשתי והימי, מתקדמות בקצב מהיר ומרשים. בכל יום שעובר, יכולות הסיכול שלנו סביב הרצועה הולכות ומתחזקות. נמשיך להגן על אזרחי ישראל כשצריך בעוצמה וכשצריך בחוכמה".

ראש מנהלת גבולות ותפר, תא"ל ערן אופיר, הוסיף: "אנחנו עובדים בכל הכוח על סיום העבודות על המכשול הימי שצפויות להסתיים עד סוף השנה. המכשול, מסוג שובר גלים בלתי חדיר, יורכב משלוש שכבות, בהן: שכבה מתחת לפני הים, שכבה נוספת שתורכב מאבן שריון ושכבה שלישית של גדר 'תלתלית'. נוסף לשלוש השכבות, גדר נוספת ('שעון החול') תקיף את המתחם שייתן מענה לאיום הביטחוני".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר