דוחים התערבות

סעודיה גירשה את השגריר הקנדי מארצה

התערבות קנדית במצבן של פעילי זכויות הנשים בסעודיה ובקשה לשחרורן מהמעצר עוררו את זעם הסעודים שהודיעו על גירוש שגריר קנדה והחזרת השגריר שלהם (העולם הערבי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הנסיך הסעודי מוחמד בן סלמאן וראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו (צילום: שילה קרייגהד, הבית הלבן ושאטרסטוק)

בסעודיה פחות מתלהבים מהתערבות של מדינות אחרות בענייניהם הפנימים ומשרד החוץ הסעודי הודיע על גירושו של השגריר הקנדי, שהוכרז כ'אישיות בלתי רצויה' והתבקש לעזוב את המדינה בתוך 24 שעות. בנוסף, החליטו הסעודים במקביל להחזיר את השגריר שלהם מקנדה ולהקפיא את כל המסחר וההשקעות עמה.

בהודעת משרד החוץ הסעודי נטען כי ההחלטה התקבלה בשל התערבותה של קנדה בעניינים פנימיים של הממלכה, לאחר שביקשה מריאד לשחרר באופן מיידי פעילי זכויות נשים העצורים בה, הבקשה אף התפרסמה בהודעה רשמית של הקנדים שככל הנראה הביכה את הסעודים ועוררה את זעמם. גורמים רשמיים בקנדה טרם התייחסו להחלטה.

"הצהרנו שלא נתערב בענייני הפנים של מדינות אחרות, כולל קנדה, ועל כן אנו דוחים כל התערבות זרה בעניינינו. נפרש כל התערבות קנדית נוספת כאישור לנהוג באופן דומה", נמסר בהודעת משרד החוץ הסעודי.

הרקע לפרשה הוא מעצרן של פעילות לזכויות נשים בסעודיה, ביניהן סמאר בדאווי, אחותו של הבלוגר ראיף בדאווי, שנאסר אף הוא. רעייתו של בדאווי מתגוררת בקנדה ולאחרונה הפכה לאזרחית המדינה, מה שהביא להתערבותה של קנדה ולגינוי חריף מצדה, לצד הקריאה לשחררן באופן מיידי, תוך הבעת דאגה ממעצרם של פעילי זכויות האדם במדינה.

משרד החוץ הקנדי צייץ בטוויטר: "קנדה מודאגת מאוד ממעצר פעילים נוספים למען זכויות נשים בסעודיה, כולל סמאר בדאווי. אנחנו קוראים לשלטונות סעודיה לשחרר מיד את כל פעילי זכויות האדם".

לקנדה ולסעודיה יחסי מסחר גם בתחום הנשק. לפני ארבע שנים זכתה החטיבה הקנדית של ג'נרל דיינמיקס האמריקנית במכרז בהיקף של 13 מיליארד דולר לכלי רכב צבאיים. זה היה אחד המכרזים הגדולים בתולדות קנדה ובאוטווה לא ישושו לאבד את הסעודים העשירים כלקוחות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר