היהודים זועמים

"קורבין התנצל על האנטישמיות, אבל דווקא סמוך לשבת"

מנהיג מפלגת ה'לייבור' שמותקף בשבועות האחרונים בקשר לשורת התבטאויות אנטישמיות בסיעה, התנצל והבטיח כי מיגור האנטישמיות נמצא 'בעדיפות מכרעת' (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
ג'רמי קורבין, מנהיג ה"לייבור" (צילום: shutterstock)

יו"ר האופוזיציה ומנהיג מפלגת ה'לייבור' בבריטניה, ג'רמי קורבין, שמותקף בשבועות האחרונים בקשר לשורת התבטאויות אנטישמיות בסיעה, התנצל ביום שישי ולטענתו "מיגור האנטישמיות בעדיפות מכרעת".

קורבין וחברי הסיעה שבראשותו סופגים אש עוצמתית בזמן האחרון, בעיקר מצד הקהילות היהודיות בממלכה, לאחר אמירות אנטישמיות מצד פרלמנטרים ב'לייבור', ואף אמירות אנטי-ישראליות שבהם הואשם קורבין עצמו. הנהלת הסיעה נקטה בצעדים משמעתיים כלפי חלק מחבריה, וביום שישי אף פרסם קורבין סרטון התנצלות.

בסרטון טען קורבין כי הוא מכיר בכך שקיימת אנטישמיות בין חלק מחברי ה'לייבור', ומבחינתו "מיגור האנטישמיות בעדיפות מכרעת', אך כעת מתברר כי אמינות הדברים בספק, לאחר שפורסם כי קורבין התבקש שלא לפרסם את הסרטון סמוך לכניסת השבת, אך הוא התעלם במכוון.

בכתבה שפרסמו אתמול (ראשון) שני בכירים יהודים בבריטניה בעיתון 'ניו סטייטסמן', הם מספרים: "התקשרו אלינו ממשרדו של קורבין, ושאלו אותנו האם פרסום הסרטון בסמוך לשבת הוא מעשה לא רגיש. הסברנו לו כי אכן מדובר בדבר בעייתי, אך מסתבר שקורבין החליט להתעלם מאיתנו".

קורבין זוכה לפופולריות רבה. עצרת תמיכה ב'לייבור' (צילום: שאטרסטוק)

"הוא בחר במכוון את הזמן שבו רוב הארגונים היהודיים סגורים", תקפו הבכירים והוסיפו כי "הדבר מוכיח את רמת הבוז שרוחשים קורבין ומקורביו כלפי הקהילה היהודית".

יוזכר כי אין זו הפעם הראשונה בה מותקף קורבין מטעם התקשורת היהודית. לפני כשבועיים פורסמה כתבה מתוזמנת בשלושת העיתונים היהודיים של בריטניה, כאשר כלי התקשורת שנחשבים למתחרים החליטו לפרסם גינוי אחיד כלפי המפלגה. החשש הגדול של יהדות בריטניה, הוא שקורבין, הזוכה לפופולריות רבה, ינצח בבחריות הבאות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר