סוריה

הדרוזים נוקמים בדעא"ש: לקחו משפחות מחבלים לשבי

שבועיים לאחר שדאע"ש טבח ב-220 בני אדם בעיר א-סווידא, החליטו הדרוזים בסוריה כי למרות נאמנותם לשלטון אסד, יקחו את החוק לידיים ויבואו חשבון עם דאע"ש (העולם הערבי)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

שבועיים לאחר שמחבלים מטעם ארגון הטרור דאע"ש טבחו במאות בני אדם בעיר א-סווידא ובכפרים שסביבה, החליטו הדרוזים בסוריה לבוא חשבון עם דאע"ש, כך מתפרסם ב'מעריב'.

הדרוזים במדינה ידועים בתור מי שתומכים בשלטון ובעומד בראשו, בשאר אסד, אך לאחר הטבח שביצע דאע"ש במחוז א-סווידא, וכן חטופים שמחזיק הארגון האיסלמיסטי הקיצוני, החליטו משלחות של דרוזים לצאת עצמאית ולתקוף את כוחות דאע"ש.

את הטבח המזעזע ביצעו מחבלי דאע"ש, שניצלו את חשכת הלילה בזכות הפסקת חשמל מתוכננת. המחבלים נכנסו בחסותה למחוז ורצחו 220 אנשים. לאחר האירוע הקשה, החליטו הדרוזים להתארגן ולתקוף את הארגון, מתוך רצון שאירוע כזה לא יתרחש שוב בכאוס הסורי.

מחוז א-סווידא במפת סוריה (צילום: שאטרסטוק)

מי שסיפר על ההתארגנות ברדיו 103FM, הוא רביע באדר, דרוזי ישראלי המשמש כעורך בתחנת הרדיו. "הדרוזים הורידו כבר הרבה אנשים מדאע"ש שניסו להתקרב לכפרים", סיפר באדר הבוקר (שני). לדבריו, "המצב של הדרוזים מצוין שם עכשיו. הם בהגנה מלאה".

לדברי באדר, לאחר הטבח בא-סווידא, חטפו פעילי דאע"ש 14 דרוזים מהכפרים, ביניהם גם גברים וגם נשים צעירות, ופרסמו סרטוני איומים בנוסח "או שתתנו לנו את מה שאנחנו רוצים, או שנוציא להורג את כולם". הם אכן הוציאו אחד מהם להורג, כדי להראות על רצינות כוונותיהם.

"הדברים מהדהדים מאוד בכל מקום, ובעקבות כך, יצאו משלחות של גברים דרוזים מלבנון שיצאו להגן על המחוז. אבל זאת לא רק הגנה, הם יצאו בהתקפה והצליחו לאתר את מי ששחט את הבחור הדרוזי".

הדרוזים הצליחו לחטוף ולשבות את כל משפחתו של רוצח הדרוזים, ומחזיקים בהם כבני ערובה עד שיוחזרו השבויים הדרוזים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר