אסון בנופש

ילדה חרדית בת 5 טבעה למוות בבריכה בצימר המשפחתי

'בין הזמנים' ממשיך להכות: ילדה קטנה, בת למשפחה חרדית, נפטרה לאחר שטבעה בבריכת צימר בו שהתה בישוב מגדל שבצפון. היא הובהלה לבית החולים, אך שם נקבע מותה (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ה באב תשע"ח | 06.08.18
פינוי הילדה לבית החולים (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

אסון טביעה נוסף: ילדה בת 5, בת למשפחה חרדית מרחובות, טבעה למוות בבריכה בצימר בישוב מגדל.

• "אנו במצב חירום בכל הנוגע לטביעות ילדים"

משה מזרחי, חובש באיחוד הצלה שהגיע ראשון לזירה, תיאר טרם היוודע דבר הפטירה: "בקבלת הקריאה במוקד 1221 הייתי בצימר סמוך, ויצאתי מידית למקום. התחלתי בביצוע פעולות החייאה, תוך כדי שרופא בניידת טיפול נמרץ הגיע למקום עם חובשים נוספים, והמשכנו בביצוע פעולות החייאה. לאחר מכן הילדה פונתה בניידת טיפול נמרץ תוך כדי המשך פעולות החייאה במצב אנוש לבית החולים"

דוד מריזן, פראמדיק מתנדב באיחוד הצלה, הוסיף: "יחד עם צוות ניידת טיפול נמרץ של חברת מריזן, בסיוע חובשים נוספים וצוות אמבולנס של איחוד הצלה, ביצענו פעולות החייאה ממושכות על הילדה שנמשתה מהמים ללא דופק ונשימה".

חובש רפואת חירום רכוב על אופנוע מד"א, סימון טטרו, סיפר: "מוקד הכוננים של מד"א איתר אותי על פי ה-GPS שמותקן על האופנוע, והזניק אותי לאירוע. הילדה שכבה מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה סמוך לבריכה. יחד עם צוות הניידת טיפול נמרץ והכוננים הנוספים שהוזנקו למקום, ביצענו בה פעולות החייאה מתקדמות, והיא פונתה במצב אנוש תוך כדי המשך טיפול רפואי לבית החולים".

זירת האסון (צילום: דוברות המשטרה)

מבית החולים פוריה שבטבריה הגיעה כאמור הבשורה המצערת: "הילדה בת ה-5 שטבעה בג'קוזי, הגיעה למיון ללא סימני חיים. צוות המיון המשיך במאמצי החייאה, אך לצערנו הרב ללא הצלחה. נקבע מותה. אנו משתתפים בצערה הכבד של המשפחה".

המשטרה עדכנה: "לפני זמן קצר במושבה מגדל התקבל דווח על ילדה כבת 5 אשר טבעה בבריכה. מבירור ראשוני עולה שמשפחתה של הילדה מתארחים במקום. חוקרי משטרת ישראל בודקים את נסיבות האירוע".

(צילום: דוברות איחוד הצלה)

כזכור, רק לפני שבוע אירע אסון דומה, כשפעוט בן שלוש וחצי טבע בבריכה פרטית במושבה יבניאל, אליה הוא הגיע לנופש עם בני משפחתו מבני ברק.

כוחות ההצלה ניסו להציל אז את חייו, והוא הועבר באמצעות מסוק לבית החולים פוריה בטבריה, שם למרבה הצער נקבע מותו.

אירוע מעט שונה, שהיה עלול להסתיים אף הוא באסון חמור, נגמר בנס שבוע קודם לכן: ילדה בת 4 וחצי, בת למשפחה חרדית, נפלה לבריכה בצימר במושב רווחה שבשפלה, אך אחותה הבחינה בכך, והצילה אותה. לאחר טיפול ראשוני, פונתה הילדה אל בית החולים, שם התייצב מצבה.

לפני מספר שבועות החל קמפיין של התוכנית הלאומית לבטיחות ילדים במשרד הבריאות, בו יש התייחסות מיוחדת לבריכות ביתיות, בהן עלה באופן משמעותי שיעור הטביעות בשנה האחרונה.

בין השאר הומלץ בו לגדר בריכות פרטיות, באופן שימנע כניסת ילדים ללא השגחה, ולהתקין בגדר שער עם נעילה אוטומטית. כמו כן, בריכות מתנפחות וגיגיות יש לרוקן מיד בתום השימוש.

(צילום: דוברות איחוד הצלה)

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים, אמרה היום: "לצערי אנחנו שומעים על טרגדיה נוספת של טביעת ילדה. חשוב להבין כי ילדים צעירים, ושאינם מיומנים בשחייה, חייבים השגחה צמודה של מבוגר שיהיה עימם במים במרחק נגיעה וללא כל הסחת דעת".

"טביעה מתרחשת בדממה ובמהירות. ילד טובע אינו יכול לזעוק לעזרה. בתוך 2 דקות מרגע הטביעה חל איבוד הכרה, ותוך 4-6 דקות מתרחש נזק מוחי בלתי הפיך ועד מוות".

(צילום: דוברות איחוד הצלה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר