אסונות 'בין הזמנים'

מדריך שחייה חרדי: "לדעת לשחות זה המקור להצלת חיים"

בעקבות ריבוי מקרי הטביעות בציבור החרדי, ובפרט של ילדים קטנים ובחורים צעירים, "כיכר השבת" שוחח עם מדריך שחייה מקצועי, ושמע על החשיבות שבלימוד שחייה ועל ההתמודדות במים (חרדים)

אריאל ליבא | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

לצערנו בתקופת בין הזמנים הנוכחית נרשמו מספר רב של טביעות בקרב בציבור החרדי, שחלקם הסתיימו בטרגדיות עצובות ובפטירת ילדים רכים, שרק ביקשו ליהנות בחיק משפחתם.

"כיכר השבת" יצא לשוחח עם מדריך שחייה חרדי כדי לשמוע על החשיבות של לימוד שחייה ועד כמה זה עשוי להציל חיים.

"ונשמרתם" • עוד בנושא >>

"הציבור החרדי פיתח בשנים האחרונות יותר מודעות לחשיבות של לימודי שחייה", אומר שמואל לווינגר, מדריך שחייה ומטפל הידרתרפיה במים בשיחה עם "כיכר השבת".

לווינגר מדבר על החשש של הרבה אנשים מהכניסה למים. "בתור אחד שעבר טביעה והייתי במצב קריטי בבית חולים", הוא מספר. "מאוד חושב להבין שגם לי הייתה טראומה ויצאתי מזה ברוך השם אחרי הרבה ניסים. יש לדברים האלה טיפולים".

"אני מרגיש שזה שליחות", הוא אומר על עבודתו, "יש לי הרגשת שליחות לראות תלמידים שלי שוחים ואני אומר: 'איזה מזל שהוא עכשיו בכל כך קלות יכול ללמד אחרים ולעזור לאחרים'".

"החשיבות של זה היא חשיבות גדולה מאוד וברורה זה עניין של סכנת חיים מישהו שלא יודע לשחות. חשוב מאוד לדעת ולזכור שלדעת לשחות זה פשוט המקור להצלת חיים", מסכם לווינגר.

רק בשעות הערב, היום, התרחשה טרגדיה נוספת ומצערת בפטירתה של ילדה חרדית כבת 5 מרחובות, לאחר שטבעה בבריכה פרטית בצימר בה שהתה עם בני משפחתה ביישוב מגדל.

כזכור, לפני שבוע אירע אסון דומה, כשפעוט בן שלוש וחצי טבע בבריכה פרטית במושבה יבניאל, אליה הוא הגיע לנופש עם בני משפחתו מבני ברק. כוחות ההצלה ניסו להציל אז את חייו, והוא הועבר באמצעות מסוק לבית החולים פוריה בטבריה, שם למרבה הצער נקבע מותו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר