תיק 4000

הפגישה החשאית של נתניהו ושאול אלוביץ'

חוקרי המשטרה עוסקים על פי הדיווחים בפגישה חשאית שנערכה בין בעל השליטה בבזק לבין ראש הממשלה בביתו לפני מיזוג בזק ויס. הצדדים עצמם מכחישים את קיומה (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: אלי דסה ויונתן זינדל, פלאש 90)

הדלפה נוספת של המשטרה מתוך תיק החקירה של ראש הממשלה בנימין נתניהו העוסק ביחסים שלו עם הבעלים של בזק, שאול אלוביץ' - תיק 4000. על פי הדיווח, החוקרים בודקים פגישה חשאית שנערכה בין השניים, לדבריהם, בבית ראש הממשלה ב־2015 לפני דיון מכריע במועצת הכבלים והלוויין בעניין מיזוג בזק ויס. הצדדים עצמם מכחישים לחלוטין את קיום הפגישה.

על פי הדיווח ב-ynet, לפי טענות המשטרה, בידי החוקרים עדויות לכך שהפגישה נסבה, על פי החשד, סביב נושא המיזוג, ושאלוביץ', שהיה בעל השליטה בבזק, היה היוזם שלה וכי הוא קיבל את מבוקשו.

גורמים המעורים בפרשה אמרו כי לאור הלחץ בזמנים, הפגישה תואמה במעון הרשמי של ראש הממשלה בבלפור, ואלוביץ' למעשה הוכנס לתוך הבית מדלת אחורית. חוקרי היחידה הכלכלית מתמקדים בפגישה זו משום שהיא, לדעתם, מלמדת על הקשרים ההדוקים של נתניהו עם אלוביץ', שהמשיכו לטענת החוקרים גם כאשר עניין בזק היה על השולחן.

לדברי המשטרה, בחלק מהפגישות של נתניהו עם אלוביץ' המתין מחוץ לחדר מי שהפך יותר מאוחר לעד מדינה, ואז היה מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר.

עסקת המיזוג בין בזק ויס, שהחלה להירקם במרץ 2015, אושרה שלושה חודשים לאחר מכן על ידי מועצת הכבלים והלוויין וקיבלה את אישור ראש הממשלה נתניהו, שהיה אז גם שר התקשורת. על פי הטענות אלוביץ' שהחזיק ב-50 אחוז ממניות יס קיבל בעסקה סכום גבוה הרבה יותר מערכה של החברה כשלאחר מכן התברר כי בעלי תפקידים בכירים בבזק וביס ביצעו מניפולציות בדו"חות הכספיים כדי להגדיל את "ערכה".

הפרשה החלה להיחקר ברשות לניירות ערך, אך בדצמבר 2017 הועברה למשטרה וזכתה לכינוי פרשת 4000, שבה על פי החשד סייע ראש הממשלה לאלוביץ', וזה בתמורה גמל לו בסיקור אוהד באתר "וואלה" שבשליטת בזק. גם נתניהו וגם אלוביץ' העלימו את קשרי החברות ואת ניגודי העניינים, ורק מאוחר יותר, בהוראת בית המשפט, נאלצו לחשוף כי נפגשו מספר פעמים.

עו"ד ז'ק חן, סנגורו של שאול אלוביץ' אמר, כי "החלטת מועצת הכבלים והלוויין בעניין מיזוג בזק ויס הייתה ביוני 2015. ראש הממשלה ומר אלוביץ' כלל לא נפגשו בחודשים שקדמו להחלטה זו, ובכל מקרה באף פגישה או שיחה שבין השניים לא עלה נושא מיזוג בזק ויס, לא בהקשרה של ישיבה או החלטה כלשהי ולא בשום הקשר אחר".

"החלטת הממונה על הגבלים עסקיים שהתקבלה בחודש מרץ 2014 גם היא אינה קשורה ולא יכולה להיות קשורה לשום פגישה שהתקיימה בין ראש הממשלה למר אלוביץ'. החלטה זו התקבלה לאחר שימוע ציבורי בן שישה חודשים אותו ערך הממונה ולמיטב ידיעת מר אלוביץ', לראש הממשלה לא הייתה ולא הייתה יכולה להיות נגיעה להחלטה זו. על כל פנים, גם בעניין זה השניים לא שוחחו כלל. לפיכך, האמור בידיעה מוכחש מכל וכל ואין לו ידיים ורגליים", הוסיף.

מטעמו של ראש הממשלה נמסר: "עוד הדלפה שקרית, לא היה ולא נברא. בשום פגישה בין ראש הממשלה ואלוביץ’ לא נידון נושא מיזוג בזק ויס ולו במילה אחת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר