טור אישי

אלול ובחירות // הרב ישראל גליס

השנה היו קעמפים נקיים מפוליטיקה ופוליטיקאים ונמנע חילול ה'. אבל... ימי הבחירות המשמשים ובאים מתחילים לחדור אל בתי הציבור החרדי ויש סכנה שיחדור גם להיכלי הישיבות (טור)

הרב ישראל גליס | כיכר השבת |
סליחות באלול. ארכיון (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

פגשתי אותם הבוקר, אחרי תפילת ותיקין, קבוצה גדולה של בני תורה. שאלתי: "מה קרה לכם? בין הזמנים!". אחד מבני התורה ענה לי, תוך שהוא ממהר, "אנחנו מישיבת בין הזמנים שבבית הכנסת פוניבז' ברחוב אבן האזל, יוצאים לטיול מאורגן". אחרי שהם למדו במשך שבועיים וחצי בבית המדרש, אז זו היא ההכנה הנכונה לימי אלול הקרבים ובאים. אפשר ללמוד וגם ליהנות.

אנחנו עומדים לקראת 'זמן אלול' שילווה במבט של אלפי הורים וסבים, שבניהם ונכדיהם, נכנסים למסגרת חיים חדשה החל משבוע הבא, מי לישיבה קטנה ומי לישיבה גדולה. אני חש את ההתרגשות של ההורים והדור הקודם.

ברוך השם השנה היו קעמפים נקיים מפוליטיקה ופוליטיקאים ונמנע חילול ה'. היו לבני התורה ימי חופשה ומנוחה נקיים בלי ההברקות של הח"כים החרדים.

אבל... ימי הבחירות המשמשים ובאים מתחילים לחדור אל בתי הציבור החרדי, ומה שנעשה כמעט בכל בית יש סכנה שיחדור גם להיכלי הישיבות, ובני התורה יתחילו בחברותא להביע דעה מי מתאים ומי לא מתאים, לאיזה רב יש השפעה ואיזה רב הוא בדרג ב'.

מי שהתחיל במערכה בכל אופן בירושלים, אלו שקוראים לעצמם "הבית היהודי", שמאז הקמתו הוא היה בית שרחוק מאד מלהיות יהודי, ומודעת הבחירות שלהם שהתפרסמה בירושלים מלמדת אותנו מי הם ומה מחשבתם.

דב קלמנוביץ, המשנה לראש העיר, פרש מהם בזמן וחבר לחברים שמייצגים נאמנה את בית הרב קוק, ישיבות מרכז הרב והר המור, בית ספר נועם ועוד, ומה שנשאר מהם, מהבית שאינו יהודי, זה כמה עסקנים ועסקניות נטולי נשמה יהודית ואולי אנטישמים מהדור הקודם של שונאי חרדים.

חברים, אלול בפתח, תעשו חשבון נפש לפני שאתם יוצאים אל קירות העיר.

אי אפשר להתעלם מעינוי הדין שעושים פלגני הדגל ליוסי דייטש. הם צריכים לבדוק האם יש לו סיכוי, האם את זה הם שאלו את גדולי התורה או כרגיל הם לא שואלים אלא אומרים לגדולי הדור והם מביאים להם נתונים שגויים ויוצאים לתקשורת עם שקרים?

תקשיבו לחבר הכנסת שנזרק מש"ס והפך שדרן מדרג ב' בקול ישראל, הוא נובח שהגיע הזמן שיהיה ראש עיר ספרדי בכל הארץ אז לידיעתך ליוסי דייטש יש שורשים מבני ספרד. הסבא רבה שלו היה כורדי מחרן, מספיק עם טענות גזעניות גם הבוס לשעבר שלך כבר לא שם.

ולאלה שמחכים ושואלים האם הוא מתאים - יוסי דייטש לא מחכה לכם, תראו את היומיים האחרונים בבנייני האומה ותראו איך הציבור אוהב אותו, זה המפגש הישיר בלי עסקני הדגל, הציבור מצביע ברגליו ומביע את דעתו בקול.

בשולי הדברים תשיארו את הוויכוחים מחוץ להיכלי הישיבות.

אלול!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר