"נמאס מהטענות"

'אגודה': אנחנו בעד ריצה נפרדת מ'דגל' בירושלים

ב'אגודת ישראל' שומעים את האיומים מצד 'דגל התורה' על ריצה נפרדת בבחירות המקומיות בירושלים ומצהירים כי הם אינם חוששים מהמהלך: "נצא לקלפי ושהציבור ישפוט ויכריע" (מקומי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
פרוש וגפני (צילום: בעריש פילמר)

אחרי שתוכנית ההסברה של דגל התורה לריצה הנפרדת בירושלים נחשפה, דוחים באגודת ישראל את הנתונים, ומגיבים: "אנחנו בעד ריצה נפרדת, שתבחן את הכוח האמיתי של כל מפלגה"

מאז ישיבת הנהלת דגל התורה, בה הוחלט על ריצה נפרדת למועצת העיר בירושלים, החלו בכירים בדגל התורה לגבש תוכנית שתסביר את הסיבה לריצה הנפרדת. בין היתר, צפויים ב'דגל התורה' להשתמש בנתוני התלמידים בכיתות א' בתלמודי התורה הליטאים בירושלים, שגבוהים משמעותית מהנתונים בת"תים החסידים, כפי שנחשף בסוף השבוע ב'כיכר השבת'.

באגודת ישראל נחשפו לנתונים וטענו בתוקף שהם אינם משמשים כראיה. "לפני הכל", אומר בכיר באגודת ישראל ל'כיכר השבת', ''צריך לזכור את הבחירות הקודמות בבית שמש. דגל התורה התעקשה שיחסי הכוחות הם 60/40. גם אז הם הביאו מסמכים על מספר תלמידים במוסדות ועוד כהנה וכהנה. בפועל, תוצאות הבחירות היו שהחסידים (אגודת ישראל ושלומי אמונים) קיבלו 7,040 קולות ואילו דגל התורה קיבלה רק 5,265 קולות. כלומר, החסידים הוכיחו שהם 58% מיהדות התורה, לעומת 42% בלבד לדגל התורה. ואי אפשר לטעון שאגודה הביאו קולות מהקנאים שלא מצביעים, כי דגל התורה הביאה קולות מקהילת הפרושים, שגם היא לא מצביעה בדרך כלל''.

את המסמך הנוכחי דוחה הבכיר: "הורים רבים שמצביעים לאגודת ישראל או לש"ס שולחים את ילדיהם לת"תים ליטאים. הראיה היחידה לגודלה של כל מפלגה היא מספר הפתקים בקלפי".

דוגמה לדבריו הוא מביא מילדיהם של בכירי אגודת ישראל בירושלים שלומדים בת"תים ליטאים: "הילדים של יוסי דייטש לומדים בחוות דעת הליטאי, הילדים של שלמה רוזנשטיין לומדים בחכמת שלמה הליטאי. בנוסף, במסמך לא צויינו מוסדות חסידות חב"ד, שבירושלים מהווים חלק ניכר מאגודת ישראל, באמצעות נציג החסידות יעקב הלפרין, שמשמש אף כיו"ר הסיעה. כמו כן, נעדרו מוסדות ברסלב מהרשימה, כך שהמסמך ריק מתוכן ולא שווה לצור על פי צלוחיתו".

לסיום הוא אומר: "אם דגל לא רוצה אותנו נלך לבד, אין לנו כל בעיה בריצה נפרדת. אנחנו בעד. כך כל סיעה תדע מה גודלה וכוחה. נקעה נפשנו מהדיבורים והטענות על צורת החלוקה, בואו נצא לקלפי ושהציבור ישפוט ויכריע, אבל נמאס לנו מטענות ומהתלהמויות שווא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר