אבל במרוקו

הגר"ש עמאר משחזר: כך הרב מונסונגו שחרר אותנו מהכלא

הראשון לציון הגאון רבי שלמה משה עמאר משחזר את הרגעים בהם, כנער בן 12, נכלא יחד עם חבריו לישיבה בכלא המרוקאי עד שהגאון רבי אהרון מונסונגו זצ"ל הגיע לשחררם (דיין אמת)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראשון לציון והגר"א מונסונגו זצ"ל (צילום: לע"מ וארכיון חב"ד מרוקו)

הראשון לציון ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר מספר בשיחה עם "כיכר השבת" על הגאון רבי אהרון מונסונגו זצ"ל, שהלך הלילה לעולמו והוא בן 90 בפטירתו, ומשחזר את הרגעים בהם כנער בן 12 נכלא במרוקו עד שהגיע הרב זצ"ל לשחררו.

"בתפקיד האחרון שהיה לו הוא נבחר לרבה של מרוקו, אביו כבר היה רבה של מרוקו" מספר הגר"ש עמאר: "בזמן הזה של אביו, רבי אהרון זצ"ל היה מפקח על כל בתי הספר התורניים".

הראשון לציון מספר: "בזמנו, כשהייתי נער בן 12 למדתי בישיבת 'נווה שלום' בקזבלנקה, גם שם רבי אהרון היה מפקח. כשהוא הגיע בשנת תש"כ, הגיע נשיא מצרים נאצר לבקר במרוקו, עשו לו שיירת כבוד ברחובות וכולם יצאו, גם אנחנו בישיבה יצאו עם הרב לראות את השיירה והכבוד שעשו לו".

אבל" מספר הרב עמאר: "הנשיא המצרי הכניס שנאה במרוקו, שנאה ליהודים. וביום שבת פרשת שמות, שבו היה אמור לחזור למצרים, הישיבה שלנו היית על יד שדה התעופה, יצאנו לסיבוב אחרי האוכל בסמוך לישיבה, ולקחו אותנו לבית הסוהר ביום השבת. הכניסו אותנו לכלא יחד עם הרב שלנו בישיבה. נתנו לנו מכות בשבת, לקחו אותנו ברכב, ממש צער גדול".

הרב מספר כי: "בלילה הוציאו אותנו, מיש טיפל בשחרור שלנו היה ד"ר בן זקן שהיה הרופא של המלך, וגם שר בממשלה המקומית. גם דוד עמאר, שהיה ראש הקהל היהודי, הגיעו יחד עם הרב מונסונגו זצ"ל, הם לקחו אותנו ושחררו אותנו מהכלא. הוא היה בעל כוח במדינה. הם לקחו אותנו ברכב שלהם לישיבה".

לדבריו: "מאז החלה ההיכרות שלי עם הרב זצ"ל, אחר כך ביקרתי במרוקו ובספרד והוא היה אתנו בשבתות. הוא היה יהודי תלמיד חכם, ירא שמיים אמיתי, הוא בן של משפחה חשובה מאוד. אבל בשנים האחרונות הוא נחלש והגיע לכאן, לבית וגן וקרית ספר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר