אסונות 'בין הזמנים'

למה ילד חייב ללמוד שחייה? • צפו במדריך החרדי

בעקבות מקרי הטביעה הרבים בציבור החרדי, "כיכר השבת" שוחח עם מדריך שחייה חרדי בכדי להבין את החשיבות שבלימוד שחייה • המדריך אברהם טויטו: "בלימוד שחייה לומדים ממה צריך להיזהר בים או בבריכה" • צפו (חרדים)

אריאל ליבא | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

מקרי הטביעות הרבים שאירעו בתקופת בין הזמנים הנוכחית מצריכים עצירה ובדיקה לראות הכיצד ניתן למנוע טרגדיות אלו. "כיכר השבת" שוחח עם מציל ומדריך שחייה חרדי בכדי להבין את חשיבותם של לימודי שחייה.

"ונשמרתם" • עוד בנושא >>

אברהם טויטו הוא מדריך שחייה והידרותרפיסט ותיק במגזר החרדי. בשיחה עם"כיכר השבת" הוא מדבר על הצורך ההכרחי ללימודי שחייה: "מכיוון שאנחנו בתור יהודים חרדים נמצאים בעיקר רק בחופשות בבריכות ובנהרות", אומר טויטו. "לפעמים יכולים להגיע למצב של סכנה ממש. לכן אני חושב שכל ילד וכל נער חייב ללמוד לשחות."

מעבר לשחייה עצמה, טויטו מסביר כי במים צריך גם ללמוד ממה להיזהר. "בשחייה רוכשים כלים להתמודד מול בריכות ומעיינות וגם לומדים ממה צריך להיזהר בים או בבריכה כדי שהכל יעבור בשלום".

"היה ילד שהחליט שהוא יודע לשחות שקפץ למים העמוקים, ופשוט כמעט וטבע. וכל זה נובע מזה שהילדים חושבים שהכל הפקר במים ואין להם גבולות ברורים איך להתנהל במים, ובלימודי שחייה הם לומדים מה הם הגבולות".

"על ההורים מוטלת החובה כשהולכים לטיולים, להזהיר את הילדים. לראות איפה הם שוחים אם יש מציל או אין מציל. כי אם לא זה יכול לגבול בסכנת נפשות".

טויטו מסיים ומציין כי "היום יש מדריכים שמתאימים את עצמם לציבור החרדי ויש אף כאלה שבאים מתוך הציבור החרדי. לכן מאוד חשוב וכדאי לנצל את ההזדמנות הזאת ללמוד שיעורי שחייה כדי להישמר ולשמור".

רק אתמול, בשעות הערב, התרחשה טרגדיה נוספת ומצערת בפטירתה של ילדה חרדית כבת 5 מרחובות, לאחר שטבעה בבריכה פרטית בצימר בה שהתה עם בני משפחתה ביישוב מגדל.

כזכור, לפני שבוע אירע אסון דומה, כשפעוט בן שלוש וחצי טבע בבריכה פרטית במושבה יבניאל, אליה הוא הגיע לנופש עם בני משפחתו מבני ברק. כוחות ההצלה ניסו להציל אז את חייו, והוא הועבר באמצעות מסוק לבית החולים פוריה בטבריה, שם למרבה הצער נקבע מותו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר