חוק השואה

"בידינו מסמכים המוכיחים על סיוע פולני ליהודים בשואה"

לאחר שממשלת פולין העבירה את החוק שעורר סערה בישראל ובקהילות יהודיות בעולם, מתברר כי דיפלומטים פולנים אף התאמצו להציל יהודים בשואה (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
מחנה ההשמדה אושוויץ (צילום: shutterstock)

לאחר שממשלת פולין העבירה את 'חוק השואה', שבעזרתו מתנערים הפולנים מסיוע לנאצים בפשעיהם במלחמת העולם השנייה, מתברר כי דיפלומטים פולנים אף התאמצו להציל יהודים בשואה.

לפי דיווח בסוכנות החדשות AP, משרד התרבות הפולני וכן הנהלת אתר ההנצחה אושוויץ הכריזו כי בידיהם ארכיון מסמכים, שממנו מתגלה פעילות של דיפלומטים פולנים במטרה לארגן דרכונים זרים ליהודים, ובכך להציל אותם מזוועות השואה.

לפי המסמכים שהתגלו, 330 יהודים ניצלו בעזרת דרכונים שהשיגו הדיפלומטים הפולנים ממדינות אמריקה הלטינית, אך 387 נרצחו, למרבה הצער, למרות המסמכים שקיבלו.

צעירים ישראלים מבקרים באושוויץ (צילום: שאטרסטוק)

מי שהוביל את הפרוייקט הוא שגריר פולין בשוויץ, אלכסנדר לאדוס, שלושה דיפלומטים פולנים נוספים ושני נציגים של הקהילות היהודיות. יצויין כי ארכיון המסמכים ייקרא על שם הרב חיים אייז, שהיה אחד מאותם נציגים יהודים.

"הארכיון מוכיח מעל לכל ספק, כי אזרחים פולנים, הממשלה הפולנית ונציגיה היו מעורבים בהצלת יהודים במהלך מלחמת העולם השנייה", הכריז שר התרבות הפולני, פיטר גלינסקי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר