אושר בוועדה

תתווסף האזהרה "מכיל אספרטיים" למזון המכיל ממתיקים מסוג זה

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת אשרה כי תתווסף האזהרה: "מכיל אספרטיים (מקור של פניאלנין)" למזון המכיל ממתיק מסוג זה. הסימון יתבצע במסגרת, ובאותיות ברורות וקריאות (בריאות)

ישי כהן | כיכר השבת |
ועדת העבודה. ארכיון (צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת אשרה הבוקר (רביעי) כי תתווסף האזהרה: "מכיל אספרטיים (מקור של פניאלנין)" למזון המכיל ממתיק מסוג זה. הסימון יתבצע במסגרת, ובאותיות ברורות וקריאות, שגודלן לא יפחת משליש גודל אותיות שם המזון.

היו"ר ח"כ אלאלוף הסביר: "לפני כחודשיים אישרנו בוועדה תקנות של משרד הבריאות, הקובעות שינויים בסימון מזון המכיל ממתיקים. אולם אזהרות אלה כללו רק את המונח "פנילאלנין" ולא כללו את המונח "אספרטיים", המוכר יותר לכל אדם בעל רגישות לתחליף זה".

השינויים הנוספים בסימון ממתיקים מלאכותיים במוצרי מזון, אותם קבעה הוועדה לפני חודשיים, כוללים את הכיתובים: "צריכה מופרזת עלולה לגרום לפעילות מעיים מוגברת" ו"ממתיק שולחני על בסיס...".

חה"כ ג'מעה אזברגה (הרשימה המשותפת) דרש שהמוצרים יסומנו גם בערבית. "מדובר על 20% מהאוכלוסייה, במיוחד בזמנים רגישים כאלו. חשוב שזה ייכתב לפחות בפרוטוקול".

היו"ר אלאלוף השיב כי "הדרישה מוצדקת אבל השינוי צריך להיעשות בצורה מערכתית - שכל הפרסומים למזון יכללו את השפה הערבית אך אני לא רואה איך זה מתאפשר בתקנות הנוכחיות. צריך ללכת להצעת חוק פרטית ואהיה ראשון המצטרפים".

אפרת גפן אמא לילדה שחולה ב PKU: "מי שחולה במחלה יש לו קושי לפרק חומצת אמינו. חלק מזה הוא אספרטיים הנמצא לעיתים במשחת שיניים של ילדים והיה חשוב לנו שזה יופיע בהדגשה כי לפעמים הסימון מופיע בקטן מאוד או בחלק האחורי".

יוסף שדה, מנהל תחום מזון ראשי לתוספי מזון במשרד הבריאות: "האספרטיים הוא תוסף מזון ממתיק שנחקר הכי הרבה שנים ונמצא שאין שום סיבה שלא לעשות בו שימוש כמו בישראל, למעט בנוגע לחולי ה-PKU ולגילאי 3-0 שלא היו מספיק מחקרים לגביהם. אין שום בעיה עם צריכתו וכל מדינות העולם עושות בו שימוש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר