"סתימת פיות"

העיתונאי החרדי הקריא מכתב של הרבי וזומן ל'נזיפה'

העיתונאי החרדי אורי רווח הקריא מכתב של הרבי מליובאוויטש שעסק בנושא אנשי 'המצעד', והוזמן לשיחת נזיפה, היום (רביעי) הוא הוזמן לשיחה נוספת, עם הסמנכ"ל (ברנז'ה, מדיה)

ישי כהן | כיכר השבת |
אורי רווח (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

סערה: העיתונאי החרדי אורי רווח הקריא מכתב של הרבי מליובאוויטש שעסק בנושא אנשי 'המצעד', והוזמן לשיחת נזיפה, היום (רביעי) הוא הוזמן לשיחה נוספת.

בתוכניתו ב'כאן מורשת' הקריא רווח מכתב של הרבי שעסק בנושא, ובין היתר כתב: "אמנם כל הברכות נובעות מאת ה', אבל האדם צריך לעשות מה שדרוש בסדר הטבעי. בעניין הבעיה האמורה, אתה בוודאות יודע על רופאים ופסיכיאטרים שמטפלים בזה, ושהצליחו במקרים רבים. ידועים לי על מספר מקרים של אנשים שהייתה להם הבעיה הזאת, אבל בסופו של דבר התגברו עליה, התחתנו והקימו משפחות".

יממה לאחר השידור, התקבלה במערכת 'כאן' פניה של עיתונאי לקבל תגובה על דבריו של רווח בשידור וב'תאגיד השידור הציבורי' הזמינו אמש את העיתונאי החרדי לשיחת נזיפה, כך דיווח העיתונאי יהודה שלזינגר.

אך ל"כיכר השבת" נודע כי הבוקר קיבל אורי רווח הודעה נוספת, בה נאמר לו כי הוא נקרא לשיחה דחופה - נוספת - אצל סמנכ"ל התאגיד. יש הטוענים שמדובר בשימוע, אך טרם ברור האם אכן כך הם פני הדברים.

"מדובר בסתימת פיות", אומר עיתונאי חרדי העוסק שנים בשידורי רדיו, "פשוט סתימת פיות. הלוואי כך היו נוהגים בכל פעם שלועגים לציבור החרדי וליהדות בתוכניות 'כאן', ברדיו ובטלוויזיה. פתאום כשמדובר בעיתונאי חרדי שסך הכל הקריא בשידור מכתב של הרבי מחב"ד - תראה איך מתנהגים אליו. שיחה נזיפה, ועכשיו שיחה נוספת עם הסמנכ"ל".

לדברי עיתונאי חרדי נוסף: "צריכים לזכור שמדובר בתחנה הפונה למגזר הדתי חרדי, כן - גם זה קיים בתאגיד השידור הציבורי. כל כך טבעי שבשבוע כה בוער עיתונאי חרדי יקריא מכתב של הרבי שלו בנושא, יש שם בתאגיד חבורת אנשים שכל מי שלא משדר לרוח ההשקפה שלהם - פשוט חוטף, בושה".

מתאגיד השידור 'כאן' נמסר בתגובה כי "שידורי הרדיו של כאן מספקים מענה וביטוי לגוונים השונים המרכיבים את החברה הישראלית. בכל אחת משמונה רשתות הרדיו בתאגיד השידור הציבורי מוצגים קולות, השקפות ופנים שונים, אשר אינם מתיישבים בהכרח עם אלה של חלקים אחרים בציבור. אין דעה שאינה לגיטימית ואף עמדה לא תושתק, כל עוד היא מושמעת בהקשר הנכון, אינה מסיתה והבאתה עומדת בכללי הקוד האתי של התאגיד.

"'כאן מורשת', התחנה החרדית דתית ציבורית, עוסקת בשידוריה במגוון נושאים העומדים במרכז סדר היום הציבורי. בהם נושאים שהתקשורת החרדית האחרת נמנעת מהם במופגן. הטיפול יכול להיות בהקשר העיתונאי או לחילופין בהקשר ההלכתי, בתוכניות המשלבות שיח של רבנים עם המאזינים. כך טופל גם נושא מחאת השוויון.

"בשורת התוכניות שסיקרו את הנושא הושמעו עמדות מנוגדות והובאו זוויות שונות של המחאה. בתוכנית 'מלווה מלכה', הושמעה עמדת הרבי מליובאוויטש בעניין, באמצעות מגיש התוכנית שהקריא מכתביו של הרב. 'מלווה מלכה' היא תוכנית ותיקה אשר משודרת כבר עשרות שנים, ומהותה הוא לספק למאזינים מעבר מהנה ונעים - לא פוגעני ומכיל - מן השבת אל החול. כאן מורשת עושה שימוש בכלים העומדים ברשותה בכדי לוודא כי התוכנית תקפיד על אופייה הערכי ועל כללי השידור הציבורי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר