הממונה אישר את המיזוג בין ערוץ 10 לרשת

הממונה על ההגבלים העסקיים אישרה את עסקת המיזוג בין שני ערוצי הטלוויזיה בטענה שערוץ 10 לא יוכל להמשיך ולהתקיים ללא המיזוג מה שייפגע בתחרות בשוק (עיתונות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

אושר המיזוג בין 'רשת' לערוץ 10: הממונה על הגבלים עסקיים מיכל הלפרין אישרה היום (רביעי) את המיזוג בין שני ערוצי הטלוויזיה, בכפוף לתנאי שמחייב את רשת במכירת אחזקותיה בחברת החדשות בה היא מחזיקה במשותף עם שידורי קשת.

על פי החלטת הממונה על ההגבלים, מכירת האחזקות בחברת החדשות תיעשה עוד בטרם ביצוע המיזוג בין הצדדים.

הלפרין מסרה כי ההחלטה נעשתה בעקבות ההבנה שערוץ עשר לא יוכל להמשיך להתקיים ללא המיזוג, והדבר יפגע בתחרות ובציבור. היא הגדירה את ערוץ עשר כ"כושל", אמרה כי התמודד מול קשת ורשת בתנאים רגולטוריים לא שווים, והוסיפה כי אף רוכש לא התעניין בו.

"יציאת ערוץ 10 הייתה מביאה להיעלמותה של אחת משתי חברות החדשות המרכזיות בטלוויזיה, כך שהייתה נשארת חברת חדשות מרכזית יחידה", נכתב בהודעת רשות ההגבלים העסקיים, "מדובר במצב תחרותי נחות משמעותית בהשוואה למיזוג".

על פי הערכות הערוץ המשותף יישאר באפיק 13, שעליו שילמה רשת 7.7 מיליון שקלים במכרז שנערך לפני כשנה. אבי צבי, מנכ"ל רשת, ישמש כמנכ"ל שלו ובעצם ערוץ 10 ייעלם.

שני הגופים החליטו להתאחד על רקע הפיצול של זכייניות ערוץ 2 לערוצים נפרדים שהחל בראשון בנובמבר - שבעקבותיו החלו קשת ורשת, זכייניות ערוץ 2 לשעבר, לשדר בערוצים נפרדים שבעה ימים בשבוע. המודל החדש יצר עומס כלכלי בשל ריבוי הפקות וירידה ברייטינג במיוחד של רשת שהתקשתה להתמודד עם המצב החדש.

"שוק הפרסום המצומצם בישראל אינו מאפשר הפעלת שלושה ערוצי טלוויזיה ללא הפסדים של מאות מיליוני שקלים בשנה", נכתב בהודעה שפרסמו רשת ועשר ביוני האחרון. "המיזוג של פעילות רשת 13, המתמחה בתוכן, פורמטים וריאליטי, וערוץ 10, המתמחה בחדשות, אקטואליה ודוקומנטרי, יאפשר לחברה הממוזגת לשמור על פעילות יציבה ולהציע לקהל הישראלי טלוויזיה טובה יותר, שתבוסס על השקעה משמעותית בתוכן איכותי ומקורי, כמו גם לשמר את הפלורליזם התקשורתי בכך שתובטח פעילותה של חברת חדשות עצמאית נוספת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר