השכנים כועסים

"חסידים הפכו מוסך לבית כנסת, והעירייה בעדם"

מוסך ישן שנמצא בשימוש קהילת 'קדושת אהרן' בניו יורק, מכעיס את השכנים המתלוננים על רעש ופקקים שנגרמים באזור, ועל העירייה שלדבריהם ניצבת לצד החסידים (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
בית כנסת במונסי הסמוכה. אילוסטרציה (צילום: ש.י.פ)

תושבי שכונת צ'סטנאט רידג' בניו יורק זועמים על החלטת בית המשפט, לסגור תביעה נגד קהילת 'קדושת אהרן - האדאס', משום שהוא משתמש לדבריהם שלא כחוק במוסך במקום.

מדובר בשטח של בית שנבנה בשנות ה-50, שלצידו שלושה מוסכים המיועדים לחניית רכבים, ובהמשך נרכש על ידי קהילת קדושת אהרן.

באחד מהמוסכים הוקם מקווה, ומשנהו הוסב לבית מדרש, אך כעת מדובר על מוסך שלישי, שלטענת הקהילה עדיין משמש לחנייה, אך התושבים טוענים כי הוא בית כנסת - "מקום פולחן" - כששימוש זה מפריע להם.

אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

הקהילה רכשה את המבנים עבור רבה, הרב יואל פיש, שהגיע מברוקלין לשכונה שנחשבת 'מתחרדת'. לדברי נציגי הקהילה, לא מתקיימות כל תפילות במוסך השלישי, אך הוא אובזר בחדרי שירותים וכיורים, רק לנוחיות החסידים המגיעים להתייעץ עם רבם.

מנגד טוענים כאמור התושבים המתנגדים, כי בשבתות ובחגים נוצר עומס מצד מכוניות חונות - כ-40 במספר. עתירה שהגישו בענין נדחתה, והם זועמים. "העירייה מקשיבה רק לחסידים, ולא לנו", הם אומרים לאתר lohud המקומי.

יצוין, כי העובדה שמדובר כאמור בשכונה 'מתחרדת', מעלה את הביקוש לשטחים ומבנים עבור מוסדות חרדיים, והדבר גורם לא פעם למחלוקות וסכסוכים בשכונה זו וכן בשכונת 'איירמונט' הסמוכה, כאשר משפחות חרדיות תרות אחר מקומות מגורים לא רחוק ממונסי המוכרת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר