קראון הייטס

ארה"ב: אפרו-אמריקאים תקפו ילדים חרדים

שני גברים שחורים שעברו בשדרת לפרט שבשכונה החבדי"ת המוכרת, תקפו צמד ילדים חרדים • אחד הגברים צעק עליהם: "מה אתם עושים כאן?", וסטר לראשו של ילד (חדשות, בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
ילדים חרדים, אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: מאיר אלפסי)

שני ילדים חרדים, תושבי שכונת קראון הייטס שבניו יורק, הותקפו שלשום (שני) בשעות הערב בידי שני גברים אפרו-אמריקנים, כך מדווח האתר החבד"י COL.

התקרית אירעה כאשר שני הילדים שהו בשדרת לפרט בשכונה, והגברים השחורים עברו שם. אחד מהם צעק על הילדים: "מה אתם עושים כאן?". אם לא ברור היה שהתוקף מתייחס לילדים היהודים כאישיות בלתי רצויה בשכונה - סטר האיש על ראשו של הילד, ובכך גרם לכיפתו ליפול ארצה.

לפי COL, גורם במשטרת ניו יורק מסר כי המקרה הופנה לבדיקת היחידה לפשעי שנאה.

יצויין כי שכונת קראון הייטס היא בית לקהילת חב"ד המונה כ-20,000 חסידים, לצד אוכלוסיה אפרו-אמריקנית גדולה, שחלקם כועס על שהשכונה 'נלקחה' מהם. הדבר גרם לא אחת למקרים מצערים.

זוג חרדי וילד שחור בקראון הייטס (צילום: שאטרסטוק)

השיא היה בשנת 1991, אז התפתחו מהומות בין השחורים לחסידי חב"ד, שזכו לכינוי "מהומות קראון הייטס". ילד שחור נהרג אז בתאונת דרכים שבה היה מעורב רכב של פמליית הרבי מחב"ד זצ"ל, ומאז נחשפו יהודי השכונה לתקיפות מצד בני נוער ואספסוף זועם.

באחד המקרים נדקר ונהרג בידי אספסוף סטודנט יהודי, ובפעם אחרת ביצעו תושבים שחורים לינץ' באדם שזוהה בטעות כיהודי, אשר מצא את מותו המזעזע במקום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר