פרסום ראשון

אשדוד: סרטון ההסתה נגד החרדים - דלף

בסרטון שפורסם על ידי אחד המועמדים באשדוד, מוצגים סרטונים של ילדים חרדים מבלים במקומות שונים בעיר, כשברקע הושתלו קטעים מנאומו של ראש העיר לסרי (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום מסך מתוך הסרטון)

ההסתה נגד החרדים באשדוד - חוצה את כל הקווים האדומים: מטה של אחד המועמדים לראשות העיר אשדוד, המבקש לכבוש את הקול הרוסי בעיר, שחרר היום (חמישי) סרטון שבו לאורך 3 דקות מבוצעת הסתה בוטה נגד הציבור החרדי המקומי.

הסרטון, המתפרסם לראשונה ב'כיכר השבת', נפתח עם הכיתוב בעברית וברוסית: "כשמילים ומציאות לא תואמים". בהמשך, לקח יוצר הסרטון קטע מתוך מסיבת העיתונאים של ראש העיר המכהן ד"ר יחיאל לסרי, ובו הוא נשמע אומר כי "האופי של אשדוד לא ישתנה בשנים הבאות וכי הסטטוס קוו יישמר לטובת כלל האוכלוסיות בעיר בשוויון ובכבוד הדדי", ושילב לאורך הדברים סרטונים ותמונות של ילדים חרדים המבלים במקומות שונים בעיר, לצד זוגות חרדים המטיילים בפארקים בעיר, ברמזו כי החרדים 'משתלטים' על המרחב הציבורי ובניגוד לדבריו של ראש העיר.

סרטון ההסתה

יוצר הסרטון לא בחל בשימוש בילדים הפוקדים להנאתם את פארק 'אשדוד ים', המטיילים בחוף 'מי עמי' ובאתרים תיירותיים נוספים תוך עשיית דה לגיטימציה לילדים החרדיים המקומיים.

עסקנים חרדיים באשדוד הביעו זעזוע לנוכח הסרטון המביש. "לא ירחק היום והילדים החרדים ייתקלו באלימות פיזית על ידי מקומיים המוסתים על ידי פוליטיקאים שרק מבקשים להדיח את ראש העיר המכהן. אפשר להתווכח פוליטית, אבל זוהי דה-לגיטימציה לילדים חרדים המזכיר את גרמניה הנאצית של שנות ה-30. חייבים לעצור את ההסתה הזו", הם מתריעים.

יש לציין כי גם במטה המועמד המדובר נשמעו קולות לפיהם מדובר בחציית קווים וכי מדובר בפרסום מכוער ופוגעני. בצילומי המסך המצורפים, ניתן לראות את אחד הפעילים מוחה על הדה-לגיטימציה שהסרטון מחולל לציבור החרדי. "אני נגד התחרדות העיר אבל אני גם נגד רדיפת אוכלוסיות", כתב אחד הפעילים. פעיל אחר אמר כי "זהו סרטון מכוער ומלא בהסתה".

ראש עירית אשדוד ד"ר יחיאל לסרי מסר ל"כיכר השבת" בתגובה כי "היום נחשפתי לסרטון מביש של אחד מהמתמודדים לראשות העיר שלא היה מבייש אירגונים אנטישמיים בחו"ל. אמרתי כבר ואני חוזר ומדגיש שמי שנוהג בחוסר אחריות, מסכסך בין אוכלוסיות בעיר ומשמיץ את התושבים - לא יכול להיות ראש עיר של אשדוד, עיר שחיים בה יחדיו זה לצד זה קבוצות שונות ומגוונות מהאוכלוסייה בישראל".

"מן הראוי שהסרטון הזה יוסר מיידית מקמפיין הבחירות ועל המתמודד להתנצל בפני התושבים", הוסיף לסרי.

ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) הגיב בשיחה עם "כיכר השבת" ואמר כי "הסרטון הזה מזכיר תקופות אפלות בהיסטוריה של העם היהודי. לכל ילד במדינת ישראל מגיעה הזכות לנשום, לבלות, לחיות. הדה לגיטימציה שנעשה כאן לציבור החרדי הוא נוראי ומחפיר. אני מגנה זאת בכל תוקף. עם כל הכבוד למחלוקות פוליטיות, אין מקום לשיח אנטישמי שכזה".

גם ח"כ ינון אזולאי, תושב העיר, הגיב לסרטון ההסתה ואמר: "מדובר בסרטון מכוער מסית ופוגעני, בתקופה האחרונה הציבור החרדי נהפך בצורה אופנתית להיות כלי הסתה ושיסוי למתמודדים שאין להם מה להציע מלבד שנאת חרדים".

"כתושב המקום אני יכול להעיד שאשדוד הינה עיר שמתאפיינת בעיקר באחדות בין כלל התושבים החיים בהרמוניה ובשלום. אני קורא לכצנלסון לחדול מההסתה הפרועה כנגד הציבור החרדי בעיר ושיפסיק לזלזל באינטליגנציה של תושבי אשדוד החפצים להמשיך לחיות זה לצד זה בשלום ובאחדות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר