"לא היתה לו ברירה..."

תיעוד מקומם: מציל בכינרת סטר לילד חרדי וקילל את אחיו

נערים ששטו בכנרת, בחברה הפונה לציבור החרדי, נתקלו בהתנהגות בוטה שכללה קללות ואף סטירה בפניו של אחיהם הקטן. "הם סירבו לצאת בזמן, וסיכנו את עצמם", טוענים בחברה. צפו ושפטו (ארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הסטירה לילד (באדיבות המצלם)

'בין הזמנים' הסתיים כבר לפני מספר ימים, אך ד. וחבריו, נערים חרדים ממרכז הארץ, עדיין מתקשים להתאושש מהאלימות שחוו בכינרת.

בסוף השבוע שעבר הצפינה חבורת נערים, בהם כמה בני משפחה אחת, לשיט בכנרת - זמן קצר לפני שהם מתחילים את 'זמן אלול' בישיבות ובתלמודי התורה בהם הם לומדים.

לשם כך הם שכרו סירות מנוע מחברה הפונה לציבור החרדי, ונהנו משיט באגם הפופולרי. אלא שלקראת סיום החוויה, היא נהפכה לסיוט.

לדבריהם, עובד החברה התנפל עליהם, משך אותם בכוח אל מחוץ לסירות, תוך שהוא מטיח בהם קללות וגידופים. בשלב מסוים, כפי שניתן לצפות בתיעוד שהגיע לידי "כיכר השבת", הוא אף הפעיל אלימות פיזית ממשית כלפי הצעיר שבחבורה, ילד כבן 8.

רגע הסטירה לילד

ד, אחד מהם, מתאר ל'כיכר השבת': "זה היה מחזה אימים, הרגשתי בסרט שאין לי מושג איך נכנסתי אליו. העובד הזה היה נראה אחוז טירוף, ואין לי מושג איך בסופו של דבר יצאנו מזה בשלום".

"אח שלי הקטן", הוא מוסיף, "בכה במשך כל הנסיעה חזור הביתה. עד עכשיו הוא לא השתחרר מההרגשה שהיתה לו כשה'מציל' טלטל אותו בראש, משך אותו והעיף לו סטירה מצלצלת על הלחיים".

ידגש, כי בחברה הפופולרית והמצליחה מספקים סיפור שונה לחלוטין. לדברי בעלי החברה, הנערים החרדים הללו סירבו לצאת מהמים בזמן שסוכם איתם, ואף סיכנו את עצמם.

"אנו לא מצדיקים את התנהגות המשיט", מגיבים ל'כיכר השבת' גורמים בחברה, ופונים להסביר: "כידוע, בתקופת בין הזמנים רוב בתי העסק, במיוחד בתחום האטרקציות, מתגברים בעובדים שבאים לעבוד רק בתקופה זו, ומסיימים את עבודת מיד עם סיומה, וכך גם במקרה הזה".

שיט רגוע בכנרת. אילוסטרציה (צילום: Chen Leopold / FLASH90)

"מנגד, ניתן לראות בסרטון משיט, שלאחר הרבה ניסיונות להחזיר את הקבוצה לחוף בבטחה, מעלה אותם לסירה בלב ים סוער, מול רוח חזקה שמסכנת את חייהם. כל קבוצה שיוצאת לשיט מכל סוג שהוא, מקבלת תדרוך והוראות בטיחות, ומתבקשת להישמע להוראות המשיט ומפעיל האטרקציה".

"לאחר בירור טלפוני עם המשיט בתמונה, הינו בן אדם מבוגר בגיל של סבא שלהם, שבמקום לזכות לקצת כבוד, חבורה של ילדים עושה ממנו צחוק וקופצת לו למים, כאשר הזמן של השיט כבר נגמר, וגורמים לו להתעכב עוד כ-20 דקות מעבר לזמן, כאשר במהלך כל הפעילות הם מתעלמים מהוראות הבטיחות, לא מתייחסים להוראות המשיט, ובכוונה תחילה קופצים מהאבוב לאורך כל השיט ומסכנים את חייהם".

"ניתן לראות בסרטון, שהמשיט פועל בצורה אחראית, וברוך השם החזיר את כולם לחוף בשלום - דבר שלא ברור מאליו עם קבוצה של בחורים מהסוג הזה... בתקופה של בין הזמנים אנחנו עובדים עם הציבור החרדי באהבה, ומעניקים לו את כל השירות והנוחות שנדרשים, עם כל המגבלות, ושומרים על צניעות במידה יתרה, ואף סוגרים את המתחם לציבור חרדי בלבד בשביל שיוכלו להגיע וליהנות", מצהירים בחברה.

בנוסף, "את השתלשלות הדברים במשך כחצי שעה לא דאגו לצלם, וחבל. רואים שם חבורת ילדים חסרי תרבות שעושים צחוק מבן אדם מבוגר, בגיל סבא שלהם. כנראה שלמדו יותר מדי תורה, ופחות מדי חינוך לדרך ארץ. בושה שבן אדם מבוגר כזה צריך לספוג קללות וגידופים. פשוט חילול השם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר