רבנים נגד 'קיקי': "לא להידמות למנהג גויים"

הרבנים יוצאים נגד 'אתגר הקיקי' בו אנשים מצלמים את עצמם רוקדים לצדו של רכב נוסע וטוענים כי מלבד הסכנה לחיי אדם מדובר ב"מנהג הגויים" שאין לחקותו כלל (חדשות חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הרב יעקב נחימובסקי בריקוד המפורסם (צילום מסך)

אתגר ה'קיקי' ממשיך לשגע את הרשת – ואפילו את הרבנים הבכירים בישראל ובירושלים: בשעה שהסרטונים בהם אנשים מצלמים את עצמם הולכים מחוץ לרכבם הנוסע ממשיכים להציף את האינטרנט, רבנים ואנשי דת קוראים להימנע מהתופעה.

אתגר ה'קיקי' הבינלאומי החל לפני מספר שבועות בארה"ב, כשצעירים החלו לצלם את עצמם מחוץ לרכבם כשברקע שירו של הזמר דרייק. הטרנד הגיע במהירות גם לישראל וצבר תאוצה רבה גם במגזר החרדי. אחד הסרטונים הפופולאריים הוא של צעיר חרדי לבוש בחליפה ובשטריימל, כשהוא מבצע את הריקוד המפורסם.

"רובנו לא מחוברים לרשתות ובדרך כלל נחשפים לטרנדים בעיקר דרך קבוצות הווטסאפ במכשירי סלולאר מסוננים", מספר צעיר חרדי. "ובכל זאת טרנד ה'קיקי' באמת מהווה בעיה הלכתית עבור חלקנו".

השר כחלון מבצע את הריקוד המפורסם

בידיעות י-ם דווח, כי כתוצאה מאותה בעיה פנו רבים במגזר לרבנים ומנהיגי קהילות וביקשו מהם להתייחס לסוגיה. "זה שיגעון", אמר השבוע הרב הראשי לירושלים, הגאון הרב אריה שטרן. "זה לא ראוי וסכנת נפשות. אנו צריכים להידמות לקב"ה ולא למנהגי הגויים".

הרב הראשי לישראל הגאון הרב דוד לאו כתב: "אין היתר לסכן חיי אדם למרות שמדובר בתופעה שנדמית כלא מזיקה וחיובית, השמירה על החיים חשובה מהכול".

הרב יעקב נחימובסקי, החב"דניק שביצע את האתגר וזכה לחשיפה בינלאומית הגיב לדברים ואמר: "איני מתבייש בפתיחות המסוימת והסגנון של אורח חיי. כך הייתי תמיד. רב צריך להיות מחובר לעם במקסימום בתוך המסגרת האפשרית לכך, כל עוד אין בזה פסול אמיתי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר