תיעוד בלעדי

עדות קשה: השוטר ריסק את המשקפיים שלי לתוך העיניים

בחור ישיבה חרדי, מישיבת חדרה, הוכה לדבריו קשות בהפגנת הפלג הירושלמי בבני ברק, על ידי שוטר שלדבריו, ניצל את העובדה שהוא לא מתועד כדי להכות בו באלימות קשה באגרופיו (חדשות חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

דוד, תלמיד ישיבה בן 19, מישיבת חדרה, השתתף השבוע בהפגנות הפלג הירושלמי בבני ברק ואת החוויה האלימה שעברה עליו, הוא לא ישכח בחיים.

לדבריו, שוטר שראה שאיש לא יכול לתעד או לראות, התנפל עליו הכניס לו אגרוף אדיר בעין ושבר לו את מכשיר הפלפון. כשלטענת הבחור, הוא עמד בכלל באזור מרוחק מההפגנה ובאופן שלא מפריע לאיש.

תמליל מדבריו: "עמדנו שם בצד סמוך לכביש גהה על המדרכה במקום שלא מפריע לאף אחד, אבל משום מה השוטרים החליטו להעיף אותנו משם".

"הקשבנו להם והלכנו משם, ואז פנה אליי השוטר ואמר לי "רוץ", אמרתי לו "אני לא עובד אצלך", ואז הוא הביא לי אגרוף אדיר לתוך העין והפיל אותי לתוך העצים. לא ידעתי בהתחלה מה קרה לי, עד שעליתי ללמעלה וחברים שלי אמרו לי שאני פצוע".

"התחילו לטפל בי טיפול ראשוני בעין, למרות שבתחילה ארגון איחוד הצלה לא רצה לטפל בי, עד שלקחתי את הטלפון ואיימתי שאגיש תביעה נגדם ואז הם באו ולקחו אותי לבית החולים תל השומר, שם בדקו את העין ביסודיות ואמרו לי שהעין קיבלה טראומה מועצמת המכה. עשו לי מספר תפרים בעין כפי שאפשר לראות, והעין שלי נהייתה אדומה ומנופחת".

העין המוכה

"האלימות המשטרתית שנחשפתי אליה הוא דבר בלתי מוסבר, בפרט שהשוטר עשה את זה דווקא כשאף אחד לא יכל היה לראות אותו מכה אותי. הוא השתולל עלי באלימות מטורפת. נתן לי אגרוף שאפילו במקומות לא רגישים בגוף זה היה עושה נזק, ובפרט העין שזה מקום רגיש, אז בכלל המכה הייתה קשה מאוד".

"הוא נתן לי אגרוף בעין דרך המשקפיים וריסק אותם לתוך העין שלי, שזה מה שגם עשה לי את כל החתכים בעין. הוא גם לקח את הפלאפון שלי ושבר אותו לרסיסים, הוא פשוט ניצל את זה שאף אחד לא רואה וביצע בי מעשי אלימות קשים".

"זה מה שאני חוויתי מהאלימות של משטרת ישראל, ואני מקווה שיהיה פעם סוף לדברים האלה".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה, כי "מדובר היה בהפגנה שאינה חוקית ובמסגרתה חסמו המפגינים את צירי התנועה במקום. תפקידה של המשטרה לדאוג לסדר הציבורי ולמרקם החיים התקין של עשרות אלפי תושבים העושים דרכם במקום ההפגנה. השוטרים פעלו כחוק ופינו את המפגינים. במידה ולאדם כלשהו ישנן טענות על התנהגותם של השוטרים עומדות בפניו האפשריות להתלונן על כך".

מאיחוד הצלה נמסר בתגובה: "מדובר בשקר גס. מתנדבי איחוד הצלה מעניקים טיפול רפואי לכל מי שזקוק לכך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר