אש"ף בישראל

דגלי פלסטין בלב ת"א; נתניהו: "עדות לנחיצות חוק הלאום"

סערה פוליטית בעקבות הנפת דגלי פלסטין בהפגנה בתל אביב נגד חוק הלאום. נתניהו: "עדות טובה לנחיצות החוק". זנדברג: "רה"מ מבוהל משיתוף פעולה יהודי ערבי נגד חוק שמחק את השוויון" (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הפגנת הערבים בת"א, הערב (צילום: תומר נויברג / Flash90)

במהלך הפגנה, בכיכר רבין בתל אביב נגד חוק הלאום, הונפו דגלי פלסטין, מה שהביא לסערה פוליטית חדשה סביב הצעת החוק שאושרה בחודש שעבר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם בעמוד הטוויטר שלו את התיעוד וכתב: "אין עדות טובה יותר לנחיצותו של חוק הלאום. אנו נמשיך להניף את דגל ישראל בגאון ולשיר את התקווה בגאווה גדולה".

שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ: "דגלי פלשתין מונפים הערב בכיכר רבין בת״א, בהפגנה נגד חוק הלאום. אחמד טיבי ואיימן עודה וחבריהם מפגינים נגד הלאום היהודי ובעד הלאום הערבי - פלשתיני. לא המילים בחוק מפריעות להם, אלא קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. הם ימשיכו להפגין ואנחנו לבנות ולחזק את מדינת ישראל".

יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג, על תגובתו של נתניהו: "תגובה של נתניהו צפויה ומשעממת, ראינו אותה אינספור פעמים, אבל הערב ההסתה והשיסוי כבר לא עובדים. ראש ממשלה שנבחר על 'ערבים נוהרים' מבוהל משיתוף פעולה יהודי ערבי נגד חוק גזע שמחק את השוויון. זה מאבק של מחנה דמוקרטי-ליברלי עצום שדוחה את נסיונות ההשתקה, השקרים וההפחדה".

שרת המשפטים אילת שקד הגיבה: "אי אפשר שלא לחשוב הערב על דוד בן גוריון, גולדה מאיר, יגאל אלון וישראל גלילי שהובילו פעם שמאל ציוני גאה ולא מתנצל. לראות דגלי אש"ף בכיכר רבין בטח לא היה חלק מחזונם. השמאל הציוני היה צריך לתמוך בחוק הלאום. אבל כנראה שכבר אין כזה".

יו"ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין, הגיב: "הערב הוכח פעם נוספת- המאבק שמנהלים חברי הכנסת הערבים הוא לא נגד חוק הלאום, אלא נגד קיומה של מדינת ישראל. צר לי שהם שוב גוררים את הציבור הערבי ישראלי למפגן הסתה מכוער".

יוזם חוק הלאום, ח"כ אבי דיכטר, התייחס להפגנה ואמר: "הפגנת הערבים ודגלי פלסטין בככר רבין חשפו את האמת : הם רוצים להפוך את מדינת ישראל למדינה דו לאומית בנוסף למדינת פלסטין. הדרישה לא חדשה. חוק הלאום שיזמתי, הוא קיר הברזל שימנע מהם לממש את זממם. ישראל מדינת הלאום של העם היהודי ! בעברית ובערבית : دولة الوطن للشعب اليهودي !".

השר זאב אלקין אמר: "‏כפי שאמרתי השבוע בכנסת: כשאחמד טיבי וחנין זועבי מתנגדים לחוק הלאום יחד עם המפגינים האלה עם דגלי פלסטין וקריאות 'ברוח ובדם..' אני מבין למה הם עושים את זה. הם באמת מתנגדים בכל כוחם לציונות ולעובדה שישראל היא מדינתו של העם היהודי וכך הוקמה על ידי האו"ם. אבל יאיר לפיד וציפי לבני?! למה הם מתנגדים?".

שרת התרבות מירי רגב: "זה לא יעזור להם וכדאי שיפנימו: השפה עברית היא השפה הרשמית של מדינת ישראל. דגל הכחול לבן עם מגן דוד הוא הדגל הרשמי. ההמנון שלנו הוא "התקווה" ובירתנו המאוחדת היא ירושלים עיר הנצח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר