אחרי התקלה

החללית ש"תיגע בשמש" שוגרה מפלורידה • צפו

לחללית שמסוגלת לנוע במהירות של כ-724 אלף קמ"ש, נבנתה שכבת מגן מיוחדת כדי שתצליח להתמודד עם תנאי החום הקיצוניים במרחק... כ-6 מיליון ק"מ מהשמש • צפו (מעניין)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
רגע השיגור (צילומים: נאס"א)

הבוקר (ראשון) שוגרה לחלל החללית Parker Solar Probe שאמורה להתקרב עד למרחק של כ-6 מיליון ק"מ מהשמש, על גבי טיל דלתא 4 כבד, ממרכז החלל קייפ קנברל בפלורידה.

"לגעת בשמש" - כך הגדירו בנאס"א את משימתה של חללית לא מאוישת זו, שבין היתר אמורה "לחקור את הרוחות הסולאריות" מהשמש. אם הכל יתנהל כשורה, החללית צפויה להגיע לקרבת השמש בעוד כשלושה חודשים, והמידע הראשון משם יישלח רק בחודש דצמבר לכדור הארץ.

כזכור, המועד המקורי של השיגור היה אתמול, אך בשל תקלה טכנית הוחלט כמה דקות לפני תום חלון ההזדמנויות לשיגור, שנמשך 65 דקות, לדחות אותו ביום.

השמש נמצאת כידוע במרחק 149 מיליון קילומטרים מכדור הארץ, ואך שחללית זו תשמור ממנה על מרחק של כ-6 מיליון ק"מ, היא עדיין תצטרך להתמודד בהצלחה עם תנאי הקרינה והחום הקיצוניים במקום בו היא תהיה. לשם כך בין היתר נבנתה ל-Parker Solar Probe שכבת מגן של פחמן בעובי של כ-12 סנטימטרים.

הדמיה של החללית ליד השמש

בנאס"א, סוכנות החלל האמריקנית, מציינים, כי החללית מסוגלת לנוע במהירות עצומה של כ-724 אלף קמ"ש, כך שהיא תהיה למעשה החללית המהירה ביותר בתולדות סוכנות החלל האמריקנית.

מדובר למעשה בכלי שגודלו כשל רכב פרטי קטן ומשקלו כ-630 ק"ג. לדברי אנדי דריזמן, מנהל פרויקט המשימה במעבדה לפיזיקה יישומית באוניברסיטת ג'ונס הופקינס, "זו חללית קלה יחסית, מכיוון שנדרשת כמות עצומה של אנרגיה על מנת להגיע למסלול הסופי שלנו סביב השמש".

החללית מורכבת על טיל הדלתא 4

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר