8 שעות

שרי אריסון שוחררה לביתה לאחר החקירה

אשת העסקים הבכירה נחקרה במשך 8 שעות ביחידת להב 433 בחשד למתן שוחד במסגרת פרויקטי הבנייה של חברת בינוי ושיכון שבבעלותה במדינות שונות באפריקה (משטרה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אריסון עם עורך דינה בצאתה מהחקירה (צילום: פלאש 90)

אשת העסקים שרי אריסון, שנחקרה ביחידת להב 433, במשך שמונה שעות שוחררה הערב (ראשון) כשהיא מלווה בעורך דינה נתי שמחוני. היא נחקרה במסגרת פרשת השוחד בחברת "שיכון ובינוי". איתה נחקרה אפרת פלד, יו"ר ומנכ"לית "אריסון השקעות" - יד ימינה ואשת סודה.

על פי הדיווח ב-ynet, במהלך החקירה עומתו השתיים עם ראיות המקשרות אותן לפרשת השחיתות. עם שחרורן מהחקירה הוטל עליהן איסור יציאה מהארץ למשך שבוע ואיסור יצירת קשר עם המעורבים האחרים בפרשה.

דוברות המשטרה (אגף החקירות) והרשות לניירות ערך מסרו הבוקר כי "במסגרת הלחימה הסדורה של משטרת ישראל כנגד עבירות הנוגעות לשחיתות ציבורית, נמשכת החקירה שעניינה במתן שוחד לעובד ציבור זר ובעבירות דיווח לפי חוק ניירות ערך".

מוקד הפרשה הבינלאומית שנמשכת כבר כמה חודשים - מתן שוחד על ידי חברת שיכון ובינוי, הבונה בארץ וברחבי העולם. במשטרה חושדים כי על פי החשד, תשלומי השוחד יועדו לאפשר ביצוע מיזמי בניה בהיקף של מאות מיליוני דולרים בקניה ובמדינות נוספות בעולם. החקירה מתנהלת במשטרת ישראל בשיתוף עם רשות ניירות ערך, גורמי אכיפה בינלאומיים, ובליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה.

בחודש שעבר נחקר באזהרה יו"ר החברה, משה לחמני, בחשד למתן שוחד לטובת קידום מיזמי הבנייה. לחמני נחקר על ידי המשטרה והרשות לניירות ערך, ובשיתוף גורמי אכיפה בינלאומיים.

גם המנכ"ל לשעבר, עופר קוטלר, נחקר במסגרת הפרשה. הוא שוחרר למעצר בית והפקיד ערבות בסך חצי מיליון שקל. בית המשפט אסר עליו לצאת מהארץ וליצור קשר עם מעורבים נוספים בפרשה.

בשנה האחרונה המשטרה עצרה בכירים נוספים ועובדים לשעבר, בהם גם מנהל בחברה שעוכב בנמל התעופה בן גוריון עם חזרתו. על פי החשד, אותו מנהל היה אחראי על רישום תשלומי השוחד לפקידים באפריקה.

מקבוצת אריסון נמסר בתגובה: "שרי אריסון ואפרת פלד זומנו מבעוד מועד למשרדי להב 433. הן שיתפו פעולה באופן מלא וסמוכות ובטוחות כי לא דבק כל רבב בהתנהלותן - וכי זו גם תהא מסקנת גורמי האכיפה. לקבוצת אריסון אפס סובלנות לכל התנהלות בלתי תקינה. הקבוצה פעלה, פועלת ותפעל להטמעת סטנדרטים ערכיים גבוהים בכל עשייתה ותחומי השקעותיה בישראל ובעולם - ותמשיך בעשייה עם ערך מוסף לטובת הכלכלה, החברה והסביבה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר