שנה למהומות בשרלוטסוויל: הפגנות בבירה

עשרות אנשי ימין קיצוני הפגינו מול מאות שהפגינו נגדם בבירה וושינגטון במחאה על המהומות שפרצו לפני כשנה בעיר שרלוטסוויל בשוירג'יניה במהלכן נרצחה אישה (חדשות בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מפגינים ימנים קיצונים, בשנה שעברה בשרלוטסוויל (צילום: שאטרסטוק)

שנה לאירועים האלימים בעיר שרלוטסוויל בארה"ב והימין הקיצוני נכשל בניסיון לארגן הפגנה רחבת תמיכה מול הבית הלבן. עשרות בודדות בלבד של מפגינים הגיעו למקום, אל מול מאות מפגינים שהפגינו נגדם וכוחות משטרה רבים שמנעו התלקחות במקום.

כזכור, לפני שנה נהרגה אישה באירוע דריסה על ידי איש ימין קיצוני, לאחר שהעצרת הפכה לשרשרת של מקרי אלימות ברחובות העיר שרלוטסוויל ולסערה בארה"ב לנוכח התמיכה שהביע לכאורה הנשיא דונלד טראמפ שאמר "יש אנשים טובים בשני הצדדים" בניסיון להרגיע את הרוחות זאת למרות שדבריו כוונו גם על הניאו נאצים והגזענים הקיצונים.

בשבת האחרונה, גינה הנשיא האמריקני את "כל סוגי הגזענות" בציוץ בחשבון הטוויטר שלו. "המהומות בשרלוטסוויל לפני שנה גרמו למוות מטופש ולפילוג. עלינו להתאחד כאומה. שלום לכל האמריקנים", כתב.

במקביל, בשרלוטסוויל עצמה נסגרו רחובות רבים ומאות שוטרים נפרסו בעיר בניסיון למנוע התלקחות מיותרת. מאות סטודנטים ואקטיביסטים הלכו ברחובות העיר, כשרובם מביעים את מורת רוחם על הנוכחות המשטרתית המסיבית בעיר. "השוטרים והקו קלאקס קלאן הולכים יד ביד", קראו המפגינים כחלק מהמחאה על אוזלת ידה של המשטרה בטיפול בעצרת לפני שנה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר