צפוי מחסור

לקראת החגים: עלייה במחירי העופות?

המשחטות הודיעו לרשתות המזון על העלאת מחירי העופות בטענה למחסור צפוי בשל חג הקרבן המוסלמי ובשל מחירי ההפסד לטענתם. האם הצרכנים ישלמו את העליייה? (כלכלה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

מתקשים לגמור את החודש? קבלו "בשורה" נוספת, התייקרות במחירי העוף. כמה מהמשחטות הגדולות הודיעו לרשתות שהיום (שני) - מחירי העוף יעלו לקמעונאים. התירוץ: חג הקרבן המוסלמי בו עובדי המשחטות בחופש יגרום למחסור וממילא לעליית מחירים לקראת החגים הבעל"ט.

המשחטות טוענות, כי כבר כמה שנים הם במצב קשה וכי הן מפסידות מידי חודש מיליוני שקלים בשל המחיר הנמוך יחסית בו הם מוכרים את העופות לרשתות שמצידן מוכרות אותו ביוקר יחסי לצרכנים.

לטענת המגדלים ישנו עודף של עופות בשוק מה שפוגע במחירו מבחינת היצרנים ואלו שמרוויחות אלו הן הרשתות ששומרות על פער רווחים גדול.

עם זאת, יש קמעונאים שלמרות ההעלאה כרגע לא שוקלים העלאת מחירים. רמי לוי אמר ל-ynet שכרגע לא נשקלת העלאת מחירים. משופרסל נמסר בתגובה: "הנושא נמצא בבחינה". במחסני השוק מסרו: "כל שינוי מחיר נבחן מול המתרחש בסביבה".

במועצת הלול מסרו בתגובה: "אנחנו לא שמענו על עליות מחיר בהיקפים כאלה מול הקמעונאים. מכל מקום המגדלים והסיטונאים עדיין לא מכסים את עלויות הגידול והשחיטה וסופגים מידי שבוע הפסדים ניכרים".

ההתייקרות הזו מצטרפת לשורה ארוכה של התייקרויות בתחום המזון דוגמת עליות המחירים של עד 3.4% במוצרי החלב הלא מפוקחים של תנובה ושל טרה, עליית מחירי הבשר הקפוא, הטונה, האורז, מוצרי הנייר, התה והמלח.

על פי האנליסטים, מאז מחאת הקוטג' ב-2011, לא היה כזה גל התייקרויות בשוק מוצרי הצריכה, זאת למרות ההתייקרויות בכל התחומים האחרים דוגמת מחירי הדיור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר