ליד הפסנתר

המפגש המרגש בין הגאון רבי דוד כהן ויוסי גרין • צפו

במסגרת מופעים שערכו יוסי גרין ואברמי רוט לבני הישיבות, ראש ישיבת 'חברון' וחבר המועצת, הגר"ד כהן, השתתף וביקש מגרין לשמוע שוב ושוב את הלחן החדש שכתב • צפו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: קובי הר צבי וירמיהו וון)

ביום שלישי האחרון, נערך אירוע פנימי של בני הישיבות בירושלים, בקשת דוידסון שברובע היהודי בירושלים, בהשתתפות למעלה מ-1,200 בני ישיבות מהישיבות הליטאיות.

למקום הובא פסנתר, ויחד עם תזמורת גדולה של המעבד יהושע פריד, ניגן המלחין החסידי הנודע יוסי גרין ושר - יחד עם אברמי רוט - את מיטב לחניו מכל הזמנים.

בשיא הערב, הלחין גרין שיר חדש לחלוטין לבקשת הבחורים, על המילים "ועתה כתבו לכם את השירה הזאת". עם סיום השיר, הגיע למקום הגאון רבי דוד כהן, ראש ישיבת חברון וחבר מועצת גדולי התורה, שהתיישב ליד הפסנתר, הקשיב לשיר משך דקות ארוכות, התרגש, וביקש מגרין לשיר אותו שוב ושוב.

עם סיום השיר, לחץ הגר"ד כהן ידיים בחמימות ליוסי גרין, ואיחל לו כי יזכה לעורר עוד שנים רבות את לבבות את עם ישראל.

יצוין כי האירוע היה חלק משלושה אירועים ייחודיים שערך יוסי גרין לכבודם של בני הישיבות, עם סיום בין הזמנים ולקראת זמן אלול, בהפקת "R.T הפקות".

למחרת האירוע בקשת דוידסון, נערך אירוע נוסף באודיטוריום סנהדרין בירושלים, "מעמד הסיומים", סיומי מסכתות על ידי בני הישיבות. כאן לבש האירוע אופי ספונטני, כשגרין מכריז כי רוב התוכנית המוזיקלית של הערב תיקבע על ידי הקהל, ואכן, עם סיום כל שיר הוא פנה לקהל, שאל איזה שיר ברצונם שיבצע, וביצע יחד איתם, ויחד עם בעלי המנגנים אברמי רוט ושרולי אדלר ומקהלת 'נרננה', את מיטב שיריו מכל הזמנים, כמו "אדרבה", "תניא", "ענווים", "רצה הקב"ה", "נאמן אתה", ועוד ועוד.

ביום חמישי הגיעה סדרת המופעים לשיאה במופע האחרון בסדרה, במודיעין עילית, אירוע סגור של "איחוד בני הישיבות", ותלמידי ישיבות בין הזמנים מכל רחבי העיר, לציון סיום בין הזמנים ופתיחת זמן אלול, יחד עם חגיגת סיומי מסכתות של עמלי התורה, בהשתתפות למעלה מ-1,500 בני ישיבות מכל רחבי מודיעין עילית.

גם באירוע זה ביצע גרין את מיטב שיריו בלווית אברמי רוט ומקהלת 'נרננה'. במקום היו לא מעט בחורים שסיימו משניות 'טהרות' בבין הזמנים, זאת לאחר הוראתו של מרן הגר"ח קנייבסקי מבני ישיבות שנכנסו אליו בשאלה מה ללמוד בבין הזמנים - והורה ללמוד משניות טהרות, שפחות נלמדות בישיבות באמצע הזמן.

ראשי הישיבות שהיו במקום ביקשו מיוסי גרין להלחין על המקום שיר על המילים "יבוא טהורים ויתעסקו בטהרות". גרין הלחין על המקום לחן חדש למילים אלו, ובתוך דקות האולם כולו, יחד עם המקהלה, שרו יחדיו בצוותא את הלחן החדש, כשהמילים לובשות משמעות חדשה כשבני הישיבות עמלי התורה שרים אותן, יממה בלבד לפני התקדש ראש חודש אלול.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר