קיפאון במגעים

פסגה 2: נשיאי צפון ודרום קוריאה ייפגשו שוב

לאר הדשדוש במשא ומתן בין צפון קוריאה לארה"ב בנוגע לפירוקה מגרעין של המדינה המבודדת, מנסים בקוריאה לקדם את המהלך באמצעות פגישה נוספת בין הצפון לדרום (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
שני הנשיאים במפגש הקודם (צילום: סוכנות הידיעות הדרום קוריאנית)

שליט צפון קוריאה קים ג'ונג און ונשיא דרום קוריאה מון ג'אה אין ייפגשו שוב בחודש הבא, בפעם השלישית. כך דיווחה הבוקר (שני) סוכנות הידיעות הדרום-קוריאנית "יונהפ". על פי הדיווח, השניים ייפגשו הפעם בפיונגיאנג, בירת צפון קוריאה בניגוד לפגישה הקודמת שהתקיימה בדרום קוריאה סמוך לגבול.

הלילה דווח, כי גורמים רשמיים בצפון קוריאה ובדרום קוריאה מקיימים משא ומתן בניסיון לתכנן פסגה בין מנהיגי שתי המדינות בפיונגיאנג. הפגישה נקבעה על רקע הקיפאון במגעים בין צפון קוריאה לארצות הברית בעניין פירוז חצי האי הקוריאני מנשק גרעיני, שבהם לא נרשמה התקדמות משמעותית מאז הפסגה ההיסטורית בין קים לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ לפני כחודשיים בסינגפור.

בסוף השבוע דווח ב-CNN, כי צפון קוריאה דחתה הצעות חוזרות ונשנות של ארה"ב לפירוז חצי האי הקוריאני מנשק גרעיני. דיפלומטים אמריקנים בכירים אמרו לרשת כי ארה"ב הציעה, וממשיכה להציע, "הצעות מפורטות לביצוע הליך הפירוק, מתחילתו ועד סופו, כולל לוחות זמנים". אחד הגורמים אמר כי פיונגיאנג דחתה את כל ההצעות וכינתה אותן "בריוניות".

על פי ההערכות מנהיג צפון קוריאה מקווה לצעד משמעותי מצד ארה"ב בדמות הקלה בסנקציות, זאת לפני שהוא נוקט בצעדים ממשיים בתחום פירוק הגרעין. אך כרגע האמריקנים אינם מעוניינים לתת שום הקלה לפני הפירוק המלא כיוון שלטענתם רק כך ניתן יהיה לדעת שאכן צפון קוריאה נוהגת הפעם ברצינות בשונה מפעמים קודמות.

לפני שבועיים החזירה צפון קוריאה לארה"ב את שרידי גופותיהם של 55 חיילים שנהרגו לפני עשרות שנים במלחמת קוריאה, כפי שסוכם במפגש טראמפ-קים. אלא שמאז התגלה כי למרות ההבנות, צפון קוריאה ממשיכה בתוכנית הגרעין ובפיתוח תוכנית הטילים שלה.

על פי דיווחים בתקשורת האמריקנית, סוכנויות המודיעין של ארה"ב חשפו כי צפון קוריאה ממשיכה לייצר טילים בעל טווח גדול וכן ממשיכה לפעול בתחום הגרעין.

מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו אמר לאחרונה בעדות בפני הסנאט כי מפעלים צפון-קוריאניים ממשיך לייצר חומרים היכולים לשמש ליצירת נשק גרעיני. בעדותו סירב פומפאו לומר אם צפון קוריאה מייצרת טילים חדשים. טראמפ כמובן זועם על התנהלותה של צפון קוריאה אם כי באופן פומבי הוא המשיך להצהיר כי השיחות מתקדמות כרגיל. אך על פי גורמים בבית הלבן שהתראיינו בעילום שם לעיתון הוושינגטון פוסט, טראמפ מתוסכל מההתנהלות הצפון קוריאנית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר