סרטון ויראלי

התייר ה'חרדי' הופתע מהעיראקים: "אתה רצוי פה"

"בנימין היהודי חיפש את הבית של סבא שלו בבצרה ואז קרה מה שהוא לא ציפה לו", נכתב בהסבר לסרטון שהפך תוך זמן קצר לויראלי, בעיראק המשתקמת ממלחמותיה • צפו (מעניין)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
התיעוד המפתיע מתוך עיראק (צילום: באדיבות 'כאן 11', תאגיד השידור הישראלי)

ניסוי חברתי שהועלה בדף פייסבוק פופולרי של צעירים בעיראק, בחן מה תגובתם של אנשים ברחוב לחזרתם האפשרית של יהודים למדינה המשוסעת.

תחת הכותרת "חזרתו של בנימין", פרסם ביממה שעברה הדף שכינויו "יאללה", סרטון בן כ-3 דקות. "בנימין היהודי חיפש את הבית של סבא שלו בבצרה ואז קרה מה שהוא לא ציפה לו", נכתב בהסבר לסרטון.

עוד נכתב כרקע לסרטון שהפך לוויראלי: "לפני 100 שנה היה אפשר למצוא בעיראק הרבה יהודים שחיו עם משפחותיהם, כמו כל דת אחרת במדינה; מוכרים, קונים, שותפים לבנייה ואפילו לניהול המדינה, אך בהמשך, בגלל מדיניות השלטון, נאלצו היהודים לעזוב והשאירו מאחוריהם את בתיהם, את חלקות הקרקע שלהם ואת אדמותיהם החקלאיות".

כדי לבדוק את תגובות העיראקים לחזרת היהודים למדינה, הובא שחקן שהתחזה ליהודי חרדי, ושהציג את עצמו כמיכאל אנדריי בנימין, יהודי ממוצא עיראקי. לאנשים איתם הוא שוחח, סיפר "בנימין" כי הגיע לבצרה אחרי מות סבו כדי חפש את הבית בו הוא התגורר.

"אני ישראלי", פנה השחקן לאחד האנשים, וזכה לתגובה חיובית: "שאללה יברך אותך. בוא תיכנס". אדם אחר המליץ לו להשיג אזרחות ולשוב לעיראק. "בטוח פה?", שאל השחקן, ונענה: "כן, בטוח".

אדם אחר נשאל על ידי "בנימין": "לא נשקפת ליהודים סכנה בעיראק?", והמקומי השיב לו: "יש מקרים חריגים, פעם בשנה, אבל באופן כללי כולם באותה סירה...". בשלב מסוים במאי הסרטון התערב, והקשה: "תהיה לכם בעיה במקרה שהיהודים יחזרו?", ושוב ושוב נשמעה התשובה המפתיעה: "לחלוטין לא; עיראק חיה בדו-קיום".

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר