הקרב על ירושלים

אלקין נועד עם נציגי דגל ואגודה; נציגי ש"ס סירבו לפגישה

בטרם יצא לחו"ל נועד השר זאב אלקין עם נציגי 'דגל התורה' ו'אגודת ישראל' בעיריית ירושלים לשיחה על השקפת עולמו וסיכוייו • נציגי ש"ס סירבו להיפגש עמו. הסיבה: דרעי רוצה את משה ליאון (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
השר זאב אלקין (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

פרסום ראשון: המועמדים לראשות העיר ירושלים ממשיכים במאמציהם לקבל את תמיכת החרדים. השר זאב אלקין, השוהה בחו"ל בימים אלו, נפגש קודם צאתו מהארץ עם חברי מועצת העיר מ'דגל התורה' ו'אגודת ישראל' כאשר מנגד חברי סיעת ש"ס סירבו להיפגש עמו.

ל'כיכר השבת' נודע כי כחלק מהמאמצים לקבל תמיכה חרדית פגש אלקין במשרד להגנת הסביבה בשכונת גבעת שאול את חברי המועצה מעיריית ירושלים. את חלקם פגש בנפרד ואת היתר פגש כקבוצה.

חברי המועצה מטעם ש"ס סירבו לפגישה עמו. בכיר בתנועה המקומית בירושלים אומר ל'כיכר השבת' כי פגישה עם אלקין הייתה יכולה לסבך את חברי המועצה עם יו"ר ש"ס אריה דרעי שרוצה את משה ליאון כראש העיר.

חבר מועצה מ'יהדות התורה' שנפגש עם אלקין סיפר ל'כיכר השבת' כי הפגישה הייתה ברוח טובה. לדבריו, במהלך הפגישה התבקש אלקין להציג את משנתו בעיקר בסוגיות המורכבות הקשורות למגזר החרדי בירושלים.

בין היתר התעניינו חברי המועצה מה דעתו בנושאים שונים כמו שכונות מעורבות, שמירת שבת, בניה לחרדים, מינהלים קהילתיים ועוד. מלבד זאת הוצגו על השולחן נתונים ומספרים וסיכויו לנצח את הבחירות מול המועמדים השונים.

יצוין כי גם המועמד משה ליאון נפגש בעת האחרונה עם מרבית חברי המועצה בירושלים. כזכור, בתחילת המירוץ נפגש השר אלקין עם רבני 'דגל' בירושלים הגר"ב סולובייצ'יק והגר"ד כהן.

בתוך כך, פרקליטות מיסוי וכלכלה הודיעה היום למשה ליאון כי תיק החקירה בעניינו נסגר בהעדר אשמה.

כזכור, במסגרת החקירה בעניינו של יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, נחקר החשד כי ליאון העביר לדרעי כספים שלא כדין - בשעה שדרעי עדיין לא נשא בתפקיד ציבורי - דרך חברה שבין היתר הייתה בבעלותו, בתמורה לתמיכת דרעי לאחר מכן במועמדותו של ליאון לראשות עיריית ירושלים, בבחירות באוקטובר 2013.

לאחר חקירת הנושא במשטרה הועבר התיק לפרקליטות אשר הביעה דעתה כי לא הונחה תשתית ראייתית לביצוע עבירה פלילית מצד ליאון בנושא זה.

בהודעת הפרקליטות נאמר כי "חומר החקירה העלה כי הכספים הועברו לכאורה מסיבות לגיטימיות, בטרם חזרתו של דרעי לחיים הציבוריים. בנוסף, החקירה העלתה שתמיכת דרעי בליאון נעשתה כחלק מתמיכה נרחבת למועמדותו מצד הסיעות החרדיות. לאור האמור, החליטה פרקליטות מיסוי וכלכלה לאמץ את המלצת המשטרה ולסגור את התיק כנגד משה ליאון בעילה של העדר אשמה".

הפרקליטות מוסיפה ומציינת כי ההחלטה על ליאון מתפרסמת עוד בטרם התקבלה ההחלטה לגבי כלל החשודים בתיק, וזאת לאור מועמדותו לראשות העיר ירושלים בבחירות המוניציפליות הקרובות. "סיבה זו הצדיקה באופן יוצא דופן החלטה מהירה ונפרדת בשעה שחומרי החקירה בעניינו הצביעו כבר בשלב זה כי דין התיק כנגדו להיסגר, הגם שהחקירה הכוללת בפרשה, בה נחשדו השר דרעי ומעורבים נוספים, טרם הסתיימה", נמסר מהפרקליטות.

בסקר שפורסם אמש בחברת "החדשות" עלה כי אילו הבחירות לראשות העיר ירושלים היו נערכות היום, המועמד החרדי יוסי דייטש היה גורף 23% מקולות הבוחרים בבירה - בסיבוב הראשון. אחריו: עופר ברקוביץ' עם 22% מהקולות, זאב אלקין עם 21% ומשה ליאון עם 11%. בהמשך, רחל עזריה זוכה ב-6% מהקולות, יוסי חביליו עם 4%, חיים אפשטיין מקבל 3% ואבי סלמן עם 1%.

בסביבוב השני של הבחירות, אלקין מביס כל מועמד מולו. לדוגמא - אם אלקין וברקוביץ' עולים לסיבוב שני הרי שאלקין מקבל 41% מהקולות וברקוביץ' עם 31%. אם אלקין ודייטש עולים לסיבוב שני אז אלקין מקבל 42% מהקולות ודייטש עם 31%. אם ברקוביץ' ודייטש עולים לסיבוב שני, ברקוביץ' מנצח עם 39% מהקולות ויוסי דייטש עם 36%.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר