הפתעה בכרמיאל

השכן החילוני נגד סגירת ישיבתו של מרן הרב שטיינמן זצ"ל

היועץ המשפטי של עיריית כרמיאל מתנגד להשארת ישיבת "רינה של תורה" בבית הספר בו מוקמה, אך דווקא התושבים החילונים יוצאים בעצומה בה הם קוראים שלא לסגור את הישיבה (חרדים בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
מרן הרב שטיינמן זצ"ל במסירת שיעור. ארכיון (צילום: משה גולדשטיין)

מי מתנכל לישיבת "רינה של תורה" בכרמיאל? ועדת ההקצאות בעיריית כרמיאל פרסמה הודעה על כוונתה להקצות, בסכום סמלי, את המתחם עליו שוכנת כעת ישיבת "רינה של תורה", מייסודו של מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, לפעילות לטובת הציבור.

אלא שהיועץ המשפטי של עיריית כרמיאל מתנגד להמשך הישארותה של הישיבה החרדית במתחם זאת למרות דעתו של ראש העיר עדי אלדר כי מקומה של הישיבה מיטיב עם השכונה והתושבים.

בשנים האחרונות משמש מתחם בית הספר פלמ"ח בכרמיאל כישיבה ופנימיה חרדית של אגודת קרן אורה. בשלב הראשון הפגינו ומחו תושבי שכונת המייסדים המתגוררים סמוך למתחם כנגד הקצאת המבנה לישיבה החרדית, בתגובה נמסר להם אז כי מדובר בהקצאה לטווח של מספר שנים והובטח כי לאחר מכן ייבחן מחדש אופי השימוש במקום.

כעת, מוצע המגרש והמבנה הכלול בו, לשימוש קבע עבור עמותת אורחות תורה מבני-ברק. בשיחה עם "כיכר השבת", אומר יו"ר 'דגל התורה' בכרמיאל, פנחס סירוקה, כי המאבק נגד הישיבה החרדית לא יצלח וכי מדובר בפרובוקציה החוזרת על עצמה מעת לעת.

לדברי סירוקה: "הופתענו שדווקא השכן החילוני של הישיבה פתח בעצומה הקוראת להשאיר את הישיבה במקומה".

בעצומה עליה חתמו כ-800 איש נכתב: "ברצון העירייה לסגור את הישיבה של הרב שטיינמן זצ"ל שהוקמה במבנה של בית ספר פלמ"ח לפני מספר שנים. הישיבה הורידה את רמת האלימות והביאה אתה לשכונת המייסדים המון אנשים טובים ומלומדים והפכה אותה משכונת עוני ופשע לשכונה שאפשר להתהלך בה בביטחון עם משפחה וילדים הן כחילוניים והן כדתיים בכל שעה".

"אסור שהישיבה תיסגר!", קוראים התושבים בעצומה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר