נתונים דרמטיים

פי 3 מהרגיל: עליה של 7.8% בתלמידי החינוך המיוחד החרדי

לצד הנתונים המרשימים על מספר התלמידים החרדים, עולה תמונה עגומה על 40 בנות שטרם סודרו בסמינרים זאת לצד עלייה של 7.8 אחוזים במספר תלמידי החינוך המיוחד (חרדים)

אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ועדת החינוך קיימה היום (שלישי) ישיבת היערכות לפתיחת שנת הלימודים תשע"ט בחינוך החרדי בהשתתפות מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב ממנה עולה תמונה עגומה של בנות שטרם סודרו בסמינרים ונתון תמוה על עלייה דרמטית במספר תלמידי החינוך המיוחד החרדי.

במהלך הדיון הוצגו הנתונים השונים של משרד החינוך, מהם עולה כי בשנת תשע"ט ילמדו 444,449 תלמידים ב-6,977 מוסדות חינוך רגילים.

בנוסף, 23,989 תלמידי החינוך המיוחד ילמדו ב-1,666 כיתות שיפתחו במיוחד עבורם. מנכ"ל משרד החינוך ציין כי מדובר בגידול של 7.8% - פי שלוש מהגידול הרגיל - בחינוך החרדי. לדבריו, "צריך לדון ולבדוק האם אכן זה פרופיל מובהק של המצב והמגמה בחינוך החרדי או שאנו לא יודעים להתמודד עם שילוב של מישהו שהוא קצת שונה בתוך המסגרות הרגילות...".

עוד עולה מהנתונים כי 40 בנות סמינר מתוך 11,000 בנות שעולות לכיתה ט' - טרם סודרו במוסדות החינוך. מאז שנגמר הרישום התקבלו במשרד החינוך 100 פניות לעזרה לקבלה לסמינר, 36 מהפונות נכנסו למוסד שביקשו, אחרות הקבלו למוסד זהה והיתר - 40 בנות - עדיין ללא פתרון.

מוסדות החינוך המשויכים לזרם הממלכתי חרדי (ממ"ח) כוללים בשנה זו 49 מוסדות בחינוך היסודי, 60 תיכונים לבנים ו-105 גני ילדים.

מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב אמר בישיבה כי "החינוך החרדי הוא מאוד משמעותי עבורנו משום שאנו רוצים להעניק לו את הצביון והאופי - המחוזות מסודרים במתן מענה לכל האוכלוסיות וזה אתגר שאנו עומדים בו".

לדברי אבואב, אחת הסוגיות המרכזיות שמעסיקות את משרד החינוך בנוגע למוסדות החינוך החרדי זה מתן הרישיונות: "בעבר הוציאו אנרגיה רבה על עניין הבירוקרטיה לאישור ושתדלנים שונים עשו מזה גם כסף. עכשיו בנינו שיטה חדשה שמאפשרת יותר למוסדות לקבל רישיון ואכן 40% מהמוסדות קיבלו רישיון ל-5 שנים. אנו בהידברות עם משרד הבריאות כל העת שהוא גם מרכיב בנתינת האישור למוסדות".

מנכ"ל משרד החינוך טען בישיבה כי "האתגר של המערכת החינוך בכלל זה הלחימה בנשירה ממוסדות הלימוד ובציבור החרדי הוא גדול עוד יותר".

אבואב התייחס לטענות של משתתפים בדיון כנגד האכיפה של משרד החינוך במוסדות ואמר: "בכוונתנו להגביר ולהמשיך את האכיפה ולהציב סטנדרטים רציניים. יש לנו אחריות לתלמידים, למורים וכן לכספי ציבור. בכל מקום שאין רגישות, אנחנו נטפל כמו שצריך ונבוא למצוא את רמת הסטנדרטים שאנו דורשים".

יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב מרגי, נעל את הישיבה בקריאה למשרד החינוך: "יש להחזיר את המתווה לקדמותו ומוסדות המוכש"ר יקבלו 75 אחוז מהסכום הכולל שמקבלים במוסדות הרגילים ולא את ה40% כפי שהם מקבלים היום. היום המצב הוא שיש חוסר במערכות האלו וכשיש חוסר, המענה לא ניתן בכסף ממקום אחר אלא נאלצים לפגוע בשכר מורים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר