כתב ההגנה

"מותר לנו להעביר ביקורת על בעלזא, וזו לא בעלזופוביה"

העיתונאי האוסטרלי ברנדן אוניל פרסם טור דעה, ובו הוא מגן על פוליטיקאי בריטי שלעג לנשים מוסלמיות • "מותר לבקר את בעלזא שלא מאפשרת לנשים לנהוג, זו לא פוביה" (אקטואלי)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
חסידים, אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: shutterstock)

העיתונאי האוסטרלי ברנדן אוניל פרסם טור דעה, ובו הוא מגן על פוליטיקאי בריטי שלעג לנשים מוסלמיות - כשלצורך ההגנה הוא משווה אליהן נשים מחסידות בעלזא.

בטור שפרסם אוניל באתר spectator, הוא מגן על הפוליטיקאי הבריטי בוריס ג'ונסון, המותקף בימים האחרונים מבית ומחוץ, לאחר שכתב שנשים מוסלמים החובשות ניקאב (רעלה) נראות כמו תיבת דואר. פוליטיקאים ואנשי דת מוסלמים גינו את ג'ונסון, וכינו אותו 'איסלמופוב'.

בית כנסת של בעלזא במנצ'סטר, בריטניה (צילום: שאטרסטוק)
בית כנסת של בעלזא במנצ'סטר, בריטניה (צילום: שאטרסטוק)
הגדלה

אוניל, עיתונאי מוערך ומוכר, מביע בטור את דעתו כי העברת ביקורת על מנהג מסויים אינה בהכרח פוביה.

"למען האמת, דבריו של ג'ונסון אינם גזענות", כותב אוניל. "הוא לא הביע דעה כנגד כל קבוצה אתנית, ואף לא קרא לשלול את לבישת הרעלות. הוא אפילו הגן על זכויותיהן של נשים מוסלמיות, כשאמר שאין לכפות על אף אדם בוגר מה ללבוש".

אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: שאטרסטוק)

"לא זו בלבד, אלא שהמנהיגים המוסלמים ממש הגזימו, כשאמרו שדבריו של ג'ונסון הופכים מיעוטים לקרבנות. ממש לא: ג'ונסון לא הפך אף אחד לקרבן. הוא בסך הכל העביר ביקורת על מנהג מסויים. האם זו בעייה?"

"האם מעכשיו לא נוכל לבקר את חסידות בעלזא - שגם לה יש קהילה בלונדון - על שהיא מונעת מנשות החסידות לנהוג במכונית? האם ביקורת כזו תהיה 'בעלזופוביה'?", תמה העיתונאי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר