תיעוד מיוחד

קריסת הגשר באיטליה: כך חולצו הנפגעים

לפחות 35 הרוגים ועשרות פצועים בקריסת הגשר בעיר ג'נואה שבאיטליה. כוחות ההצלה מנסים לחלץ פצועים נוספים מתחת להריסות הרבות ובמזג האוויר הגשום שבאזור • צפו (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: כוחות הכיבוי וההצלה האיטלקים)

35 בני אדם נהרגו ועוד עשרות נפצעו באסון קריסת גשר מורנדי בג'נואה שבצפון איטליה. המראות קשים במיוחד. הגשר קרס ומעך את המכוניות וכוחות ההצלה מנסים לחלץ את הפצועים והגופות מההריסות הרבות.

תת-מזכיר התחבורה והתשתיות במדינה ארמנדו סירי, אמר בראיון ל-ynet כי "המצב מאוד מסובך וקשה. זה פצע שפגע לא רק בגנואה - אלא במדינה כולה". הוא הוסיף כי הרשויות ידעו כי מבנה הגשר אינו יכול להכיל את כמות כלי הרכב הרבים - ולכן נבחן פרויקט אחר במקום.

לדבריו, "אנו נעזרים בהמון מחלצים ומתנדבים שעובדים במרץ מסביב לשעון כדי לתת את המענה הנחוץ". הוא סיפר כי האסון הכה בתדהמה את תושבי העיר. "אנו כמובן נתעמק בנושא כדי להבין על מי מוטלת האחריות. כעת העדיפות העליונה שלנו היא לתמוך במשפחות ההרוגים, הפצועים ואלה שאיבדו את בתיהם - ואז נתחיל לתכנן בניית גשר חדש".

עוד אמר סירי כי "מדובר באירוע חריג ודרמטי; חברת האוטוסטרדות כבר הבהירה לנו כי בוצעו כל התחזוקות הנחוצות בגשר, אבל אנחנו עדיין תמהים כיצד קרה האסון הזה". הוא הוסיף כי "זה זמן רב שהקונסטרוקציה הזאת לא הייתה מתאימה לתנועה העירונית והמסחרית ולכן כבר היה בתכנון פרויקט אחר כדי לעקוף את העומס בכביש".

בבדיקות שנערכו לאחר האסון על צילומי גוגל מהגשר מצביעים הגולשים על סימני סדקים רבים שנראו על עמודי הגשר ויכלו לסמן כבר לפני זמן רב על הסכנה הרבה שבשימוש בו.

כעת נמשכות עבודות החילוץ במקום. מאות כבאים ממשיכים בחיפושים אחר ניצולים שלכודים בהריסות. הגשר קרס על בניינים, על נהר ועל פסי רכבת באזור תעשייה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר