"התהפכו היוצרות"

הכנסת יוצאת להדממה; ח"כ אורי מקלב - זועם

הכנסת יוצאת להדממה למשך שבועיים ומנכ"ל הכנסת אסר גם על חברי הכנסת להיכנס למשכן. ח"כ אורי מקלב, משיאני הנוכחות, זועם: "הכנסת הופכת לבית המנכ"לים" (אקטואליה)

ח"כ מקלב במליאה (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

כנסת ישראל נמצאת מזה כחודש ימים בפגרת הקיץ שתימשך עד לאחר החגים, כאשר הוועדות פועלות באופן חלקי אף לא מתקיימים דיונים במליאה.

חברי כנסת שביקשו להגיע ללשכותיהם עד כה יכלו לעשות זאת אלא שהחל מהיום ולמשך השבועיים הקרובים הכנסת יוצאת להדממה והכניסה תהיה אסורה לכולם - כולל על חברי הכנסת, כך מדווח עמיחי אתאלי ב'ידיעות אחרונות'. חברי כנסת ועוזרים פרלמנטריים שביקשו אישור להגיע לכנסת נענו בסירוב מצדו של מנכ"ל הכנסת, אלברט סחרוביץ'.

מי שגילה את ההוראה החדשה הוא חבר-הכנסת אורי מקלב (דגל התורה) שביקש אישור כניסה לו ולצוות עוזריו לשבועיים הקרובים אך נענה בשלילה. מקלב, כזכור, מוכתר מדי שנה לאחד מאלופי הנוכחות של הכנסת.

בשיחה עם 'ידיעות' תקף מקלב בזעם את ההחלטה: "זאת החלטה מקוממת. התהפכו היוצרות ובמקום להיות בית הנבחרים הכנסת הופכת לבית המנכ"לים. הגענו למצב שבו מנכ"ל הכנסת לא מרשה לחברי הכנסת להיכנס למקום העבודה שלהם. יש בעולם בית חולים שסוגר את שעריו למשך שבועיים? איך אני יכול לעשות את העבודה שלי? כל המסמכים, כל המחשבים כיצד אני יכול להוציא אותם החוצה? איך אענה לפניות ציבור שמונחות על שולחני?".

בשנה שעברה הונהגה גם כן הדממה בכנסת אך התאפשר לחברי הכנסת להיכנס למשכן תוך ידיעה שלא יזכו למגוון שירותים כניקון ומיזוג אוויר. מקלב, כמובן, הגיע לכנסת למרות זאת. לדבריו, "אני לא צריך מזגן, לא אוכל, לא כלום. איך אני יכול לטפל בהיערכות של החינוך המיוחד לשנת הלימודים כשכל החומר נמצא בתוך הכנסת?".

גם ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) ביקש לעבוד עם צוות עוזריו בימי ההדממה אך נענה בשלילה, כך גם ח"כ יואב בן צור (ש"ס) וח"כ רועי פולקמן (כולנו).

מהכנסת נמסר ל'ידיעות' בתגובה כי "כמו בכל שנה מנצלת הכנסת את פגרת הקיץ של הח"כים על מנת לאפשר גם לעובדיה המסורים, לנצל את ימי חופשת הקיץ האחרונים עם בני משפחותיהם, דבר אשר מבטיח את נוכחותם המלאה בימי הפעילות המחייבים והאינטנסיביים לאורך כל השנה.

"ימי הפגרה הללו מנוצלים מסורתית וביתר שאת לעבודות תשתית ותחזוקה נרחבות במבנה הוותיק, החיוניים לשמירת עצימות פעילותו המוגברת ומשיקולי בטיחות, לא ניתן לערכם בימי המושב הרגילים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר