לאחר בילוי בקייאקים

חשד ל'עכברת' גם בבני ברק: חמישה בחורי ישיבה אושפזו

חמישה תלמידי ישיבה חרדים, בני 14, 15 ו-17, אושפזו במרכז הרפואי "מעייני הישועה" בבני ברק, בחשד להידבקות ב'עכברת', במסגרת טיולי בין הזמנים שערכו בקייאקים בנהר הירדן (חרדים בארץ)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ד' באלול תשע"ח | 15.08.18
אילוסטרציה (צילום: Basal Awidat/Flash90)

חמישה תלמידים חרדים, בני 14, 15 ו-17, אושפזו בבית החולים 'מעייני הישועה' בבני ברק, בחשד להידבקות במחבלת ה'עכברת', במסגרת טיולים בנהר הירדן.

ארבעה מהמאושפזים, תלמידי ישיבה בבני ברק, טיילו במהלך ימי בין הזמנים, כך לפי בית החולים, במסגרת ארגון נוער וערכו קייאקים בירדן, כשבועיים לאחר מכן החלו לגלות תסמיני מחלה הדומים לתסמיני ה'עכברת' בה נדבקו מטיילים בנחלי הגולן.

נער נוסף, בן 17, אושפז גם הוא בחשד לעכברת. הנער, טייל אף הוא בירדן בנפרד מקבוצת הילדים. פרופ' אלי סומך, מנהל אגף הילדים ב'מעייני הישועה', סיפר כי "הנער הגיע ביום שישי ואולם בשל מצבו החמור הוא הועבר לטיפול נמרץ בשניידר. אתמול, לאחר שמצבו השתפר חזר הנער למחלקת הילדים במעייני הישועה להשלמת טיפול".

באשר לארבעת המאושפזים האחרים, אמר פרופ' אלי סומך, כי "שניים מהתלמידים אושפזו ביום שני בערב ושניים נוספים ביום שלישי. מאחר ולנערים תסמינים קליניים ובדיקות מעבדה המחשידים לעכברת הם מטופלים בנוזלים ובאנטיביוטיקה ספציפית. חדר המיון במעייני הישועה נערך לקליטתם של תלמידים נוספים במהלך היממה הקרובה".

בית החולים דיווח למשרד הבריאות אודות החשד להדבקות במחלה של הנערים, תוך דגש כי מדובר באזור שונה מאותם אזורים בגולן שאודותם פרסם משרד הבריאות אזהרה למטיילים.

המנהל הרפואי של 'מעייני הישועה', פרופ' מוטי רביד, ציין כי הבדיקות נשלחו למעבדה וכי תוצאות וודאיות יגיעו בעוד כיומיים.

בית החולים 'מעייני הישועה' (צילום: דוברות בית החולים)

כפי שדווח מוקדם יותר, לאחר שנאסרה הרחצה בנחלי הזוויתן, הזאכי, היהודיה ומשושים, במערכת הבריאות בוחנים את סגירת כל שמורת הירדן הצפוני, שכוללת גם אתרי קיאקים ואבובים, כמו נחל הג'ילבון, שניר, בניאס ודן. הסיבה לכך, לפי הדיווח ב'ידיעות אחרנות', היא החשד כי אנשים נוספים שחלו בעכברת בימים האחרונים רחצו בנחלים הללו במהלך השבועות האחרונים.

היום (רביעי) יערך דיון בנושא בהשתתפות כלל הגורמים ממשרדי הבריאות, הסביבה, החקלאות ורשות הטבע והגנים.

בנתיים, משרד הבריאות הודיע כי לפחות 12 בני אדם אובחנו עם הזיהום וקרוב ל-50 חשודים שחלו בזיהום. ההערכה היא כי פרות שהתקרבו למים גרמו להפרשות שנותרו בנחלים מה שגרם להתפרצות המחלה.

מרשות הטבע והגנים קראו לציבור להתעדכן "ולעקוב אחרי עדכונים באתר הרשות ובעמוד הפייסבוק. חשוב לומר שעד כה לא נמצאה דגימה של עכברת בשום נחל. הפעולה היא משנה זהירות לאור בקשת משרד הבריאות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר