"שיח מסוכן"

חרדי אשדוד זועמים: "הפכנו לבשר תותחים"

המועמדים באשדוד הפכו את החרדים בעיר לשק המהלומות שלהם כאשר כמה מהמועמדים המתחרים על הקול הרוסי בעיר מקצינים את השיח ומסיתים כנגד החרדים בעיר (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
סניה כצנלסון: קואליציה בלי חרדים (צילום: מתוך דף הפייסבוק של המועמד)

הקרב הפנימי והסוער על הקולות הרוסים באשדוד הפך בחודש האחרון לסוער ויצרי במיוחד, וגורר עמו תחרות הסתה חסרת תקדים נגד הציבור החרדי באשדוד. החרדים לא ממש מבינים כיצד הפכו לבשר התותחים במלחמה הפוליטית והמכוערת הזו, אבל בינתיים הטונים הצורמים רק הולכים ומתגברים.

בתחילת השבוע היה זה סרטון מסית במיוחד נגד חרדים, שנחשף לראשונה ב'כיכר השבת', והיו רבים שטענו, כי הוא יצא ממטהו של המועמד הרוסי סניה כצנלסון. הטענות נסמכו גם על צילומים מקבוצות דיון פנימיות של תומכי כצנלסון, אלא שלאחר התקפה חריפה מצד כל הגורמים המקומיים, הכחיש המועמד הרוסי כל קשר לסרטון המכפיש.

הסרטון המסית

אבל זה לא נגמר. מי שגרר את המערכת הפוליטית הרוסית לסחרור המסית הזה הוא אלי נכט, עו"ד רוסי צעיר, שיוצא חוצץ נגד ההנהגה הישנה של הציבור דוברי הרוסית, ובראשם כצנלסון. נכט הקים רשימה רוסית חדשה בשם 'עתיד אשדוד' ומייצג את הדור הרוסי הצעיר. עד כאן הכל בסדר, אלא שכדי לגרוף לעצמו קולות חדשים הוא מייצר שיח של שנאה נגד החרדים בעיר ובכך גורר גם את כצנלסון להקצין עוד יותר את השיח המשסה.

"אני לא אתן שבאשדוד יהיה אפרטהייד חרדי, לא יכול להיות שהמיעוט החרדי יכפה את דעתו על הרוב החילוני, אעשה סוף לכפייה הדתית בעיר", אמר נכט השבוע.

כצנלסון, שלא יכול היה להשאיר את המגרש ריק ליריב הצעיר, יצא בהודעה שהדהימה את המערכת הפוליטית המקומית. תחת הכותרת הפרובוקטיבית והמקוממת: "החרדים יישבו באופוזיציה וזו לא בושה", פרסם סניה באופן רשמי כי הוא כראש עיר מחויב לפעול שכלל המקומות הציבורים בעיר יעבדו שבעה ימים בשבוע, ואם לחרדים יש בעיה עם זה שיישבו באופוזיציה.

הציבור החרדי באשדוד זועם על השימוש הציני והאכזרי שנעשה על גבו כדי לגרוף הון פוליטי. גורם חרדי בכיר בעיר אומר ל"כיכר השבת", כי "יותר מדי מועמדים בבחירות הללו באשדוד מנסים לרכב על גבם של החרדים, הם יוצרים שיח מסוכן וגוררים את העיר למלחמת אחים, זה מסוכן, אבל אנחנו לא נשתוק על כך, החרדים הם לשון מאזניים בבחירות בעיר ונדע לבוא חשבון ביום פקודה עם כל המסיתים הפראיים הללו וסופם יהיה שהם ייאלצו לבלות שוב חמש שנים על ספסלי האופוזיציה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר