אנדרואיד 9

גוגל משיקה את ה'אנדרואיד פאי' החדש

ענקית הטכנולוגיה משיקה את הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה הפופולרית שלה "אנדרואיד". הגרסה החדשה על שלל שיפוריה תושק במלואה תוך כמה חודשים (אפליקציות)

בני סולומון | כיכר השבת |
(צילום: מתוך אתר אנדרואיד)

גוגל החלה בשבוע לשעבר להפיץ בהדרגה את הגרסה החדשה למערכת ההפעלה שלה למכשירים ניידים, אנדרואיד פאי (הידועה גם כאנדרואיד 9.0) אז מה כוללת אנדרואיד 9.0 החדשה?

סרגל הניווט יבוטל

עד עתה במכשירי האנדרואיד היה שימוש בשלושה כפתורים שהיו בתחתית המסך ("חזור", "בית", ו"אפליקציות שרצות ברקע") החל מהגרסה החדשה גוגל מציעה לבטל אותן לחלוטין כדי ליצור שטח מסך גדול יותר ואת הפעולות יהיה ניתן לבצע בהזזת אצבע בלבד משולי המסך, למעלה למטה או לצדדים.

כאמור מדובר בהצעה, ויהיה עדיין ניתן להשתמש בסרגל הניווט הקלאסי אם תתעקשו.

חיפוש מובנה משוכלל

החיפוש המובנה יוכל כעת להציג תוכן מתוך אפליקציות. למשל, כפתור הזמנת משלוח, המופיע בכלל באפליקציה של מסעדה, יופיע מעתה ישירות בתוך תוצאות החיפוש. בגוגל מדגימים זאת באפליקציית הזמנת מונית: כפתור ההזמנה יופיע מיד כשמתחילים לחפש את שם האפליקציה. החלק הזה מאנדרואיד 9, אגב, עוד לא הושק. הוא יגיע רק בסתיו.

נלחמים בהתמכרות

בגרסה החדשה או יותר נכון בחלקים ממנה שיגיעו בחודשים הקרובים, יהיה אוסף כלים שמטרתם לנתק אותנו קצת מהטלפון. לוח בקרה חדש יציג בפנינו כמה זמן אנחנו משתמשים בכל אפליקציה במהלך היום, ואף ניתן יהיה לקבוע מגבלה, שלאחריה האפליקציה פשוט תסרב לפעול עד ליום הבא (אלא אם נשנה את ההגדרות).

המכשיר גם ימחיש לנו עד כמה אנחנו תלויים בטלפון: הוא יספור כמה דקות ביום הצג דלוק, כמה פעמים פתחנו את הסמארטפון, וכמה התראות קיבלנו זאת כדי ליצור השוואה בין מספר הפעמים בו באמת קיבלנו התראה לבין "סתם" פתיחת המכשיר.

מצב נוסף, יכבה את כל ההתראות ויהפוך את התצוגה מצבעונית לשחורה-לבנה במין "מצב שינה".

שיפורים נוספים

בגרסת פאי החדשה, ניתן לערוך צילומי מסך מיד אחרי הצילום; אפשר להתכתב ולנהל שיות דרך חלונית ההודעה בלי להיכנס לאפליקציה עצמה. עודכן מצב "נא לא להפריע" חדש, שמכבה את כל ההתראות ולא מציג אותן בשום מקום. ממשק חדש למעבר בין אפליקציות; שיפור בניצול זמן סוללה, באמצעות מעקב שוטף שמבצעת המערכת אחר השימוש במכשיר וכיבוי אפליקציות לא פעילות; מצב "לומד" לקביעה של בהירות המסך במצבים שונים על פי העדפה אישית, ועוד.

כאמור, העדכון יופץ בהדרגה על ידי חברות המכשירים וככל הנראה תוך כמה חודשים רוב המכשירים המתקדמים יתמכו ויותאמו אליו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר