פרסום ראשון

מאות מילדי הקייטנה המיתולוגית חוששים שחלו ב'עכברת'

טיול שנערך בקייטנת 'תודעה' בהשתתפות 800 ילדים, הוא שעומד מאחורי גל ה'עכברת' בבני ברק • אביו של אלחנן בן פנינה, אחד מהם, מתאר ל"כיכר השבת" את הימים הקשים שהוא עבר (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ילדי קייטנת תודעה. אילוסטרציה (באדיבות המצלם)

בהלת ה'עכברת': המחלה שעד לפני ימים ספורים אף אדם כמעט לא שמע על קיומה, מעוררת גל של פאניקה בציבור החרדי, לאחר שכ-10 צעירים כבר אובחנו כמי שלקו בה, אך כעת נודע ל'כיכר השבת' על אחד הגורמים שעוררו גל זה.

במרכז הרפואי מעייני הישועה בבני ברק, אושפזו היום כזכור חמישה נערים, אחד מהם אף הועבר לזמן מה למחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים שניידר, אך כפי שכעת נראה זוהי רק ההתחלה.

בשעה זו (רביעי) ממתינים בחדר המיון או בכניסה אליו עוד כמה וכמה ילדים בגילאים שונים, כשלרובם או לכולם מכנה משותף אחד: הם השתתפו בקייטנת 'תודעה' בשבועות בין הזמנים האחרון.

כי שנודע ל"כיכר השבת, כי באחד מרגעי השיא שחוו כ-800 מחניכי ומדריכי הקייטנה המיתולוגית - שיט בקיאקים בנחל הירדן, באזור השפך המחבר בין נחלי יהודיה והזויתן - ירדו כ-200 מהם מהקיאקים, לטובת טבילה ושחיה מהנה ומשחררת במקום.

שיט בקיאקים. אילוסטרציה (צילום: Basal Awidat/Flash90)

מתברר, כך לפי תיאורי לא מעט מהנערים ומשפחותיהם, כי בימים שלאחר מכן נתקפו חלקם בחום גבוה, אחרים בגלי הקאות בלתי פוסקים כמו גם בתופעות אחרות שתחילה היו נראים כשפעת קיצונית בלבד.

אלא שבתחילת השבוע, כשהחלו להגיע ההודעות ממשרד הבריאות ומבתי החולים השונים על ה'עכברת', מחלה אליה נחשפו רבים מהמטיילים בצפון בעקבות הפרשות של עכברים אל אפיקי הנחלים, חלחלה ההבנה להורי הילדים כי יתכן וזהו הרקע לתחושותיהם הקשות של ילדיהם.

הרב אברהם גינצברג מבני ברק מתאר ל'כיכר השבת': "ביום שני היה בעמוד האחרון בעיתון שלוש שורות על המחלה המוזרה הזאת, ולא התייחסתי לזה. בלילה, שמעתי בקווי הנייעס את התיאור, והבנתי".

רגעי פתיחת הקייטנה בבני ברק (באדיבות המצלם)

"לאלחנן שלי היו 40.5 מעלות, ואת כל התסמינים שפורסמו על ה'עכברת'. הלכתי ופתחתי את המפה, ומה אני רואה? שנחל הירדן, איפה שהם היו, הוא שפך של היהודיה והזוויתן. הרמתי טלפון למוקד קופת החולים, סיפרתי להם הכל וקיבלתי לפנות בוקר הפניה למיון".

בנו בן ה-14 של אברהם המשיך בינתיים לסבול, מהקאות רבות, חום וחלשה נוראים. "זה מאוד מבלבל", הוא מסביר, "זה נראה רק משהו ויראלי תמים, אבל כמובן זה לא כמו שהתברר לנו. כרגע הוא עדיין נמצא במיון, אבל מצבו הרבה יותר טוב אחרי שקיבל אנטיביוטיקה מיוחדת למחלה הזו, ובעזרת צוות 'מעייני הישועה' שעושה כל מה שביכולתו, בצורה מקצועית ומסורה, והכל באווירה ביתית".

"שמו לתפילה של הילד שלי, כדי שיחלים בשלמות ובמהירות, הוא אלחנן בן פנינה", מסכם אביו אברהם.

יצוין, כי פניית "כיכר השבת" למארגני קייטנת תודעה לשם קבלת תגובה, טרם נענתה, אם כי לדברי גורמים המעורים בקייטנה זאת, "זה כלל לא שייך אלינו, היו שם בבין הזמנים עשרות אלפי מטיילים, אנחנו לא משרד הבריאות ואין לנו שום רשות לומר מילה בעניין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר