משבר "חוק הגיוס"

האדמו"ר מבעלזא סבור: אין סיבה לכנס כעת את ה'מועצת'

סבב פגישות לגבי "חוק הגיוס": לא רק נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן עם האדמו"ר מגור, גם ליצמן ואייכלר יוצאים לסדרת התייעצויות עם המנהיגים הרוחניים בסוגיה הבוערת (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
כ"ק האדמו"ר מבעלזא (צילום: אנשיל בעק)

מאמציהם של דגל התורה וש"ס לפתור את משבר "חוק הגיוס" מול סיעת האחות אגודת ישראל, נמשכים ללא הרף, ונדמה כי לראשונה מגלים הצדדים אופטימיות זהירה.

מסתמן: נשיא המועצת הגר"ש כהן יפגש עם האדמו"ר מגור

לאחר חשיפת "כיכר השבת" על מפגש צפוי בין נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן לכ"ק מרן האדמו"ר מגור, על מנת לנסות לרכך את התנגדות ה'מועצת' החסידית לחוק הקיים, במפלגות החרדיות ממשיכים לפעול לשם כך בדרכים מקבילות.

על פי הדיווח בעיתון 'משפחה', האדמו"ר מבעלזא הורה לנציגו ח"כ ישראל אייכלר (אגודת ישראל) לצאת לסבב פגישות בבתי האדמו"רים ביחד עם סגן השר יעקב ליצמן, במטרה להוביל לקונצנזוס חרדי בהעברת "חוק הגיוס".

בנוסף, כך נודע ל"כיכר השבת", הרבי מבעלזא סבור כי אין סיבה לכנס בשלב זה את מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל לדיון בהול כבר לפני החגים הקרבים.

כך או כך, הנציגים החרדים מחפשים את הנוסחה המתאימה לאפשר הסכמה כלל-חרדית על החוק, בכפוף לשינויים מינוריים הנדרשים, גם כדי להרחיק את האיום של נתניהו השבוע בהליכה לבחירות כלליות.

יצוין, כי גורמים באגודת ישראל מאשימים את מזכיר ה'מועצת' הרב מרדכי שטרן כמי שלטענתם דחף לקו הקיצוני, לעתים אף ללא תיאום מלא עם כלל החברים והמנהיגים הרוחניים. בשל כך, קיימת לדבריהם יוזמה להחליפו באדם אחר בתפקידו זה, שצפוי לבוא אף הוא ככל הנראה משורותיה של חסידות ויז’ניץ, המחזיקה בתפקיד באופן מסורתי.

אחד השמות שעלו על הפרק הינו זה של הרב יעקב ולצר, שהיה נחשב למקורבו הבולט של האדמו"ר מויז'ניץ מרכז, ובעבר אף כיהן בתפקיד נכבד זה, אולם ההחלטה הסופית טרם נפלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר