סגן ראש העיר בראיון • צפו

צביקה כהן: "לא יסלחו לנו - אם נעדיף ראש עיר חרדי לי-ם"

מחזיק תיק חינוך חרדי בעיריית ירושלים וראש ש"ס בעיר, מביע בראיון ל'כיכר השבת' את סיפוקו הרב ממצב הבנות הספרדיות, מגלה מי מנהל הסמינר שיחסיו עמו מעורערים ומדבר על הבחירות (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הראיון המלא עם צביקה כהן (צילום: כיכר השבת)

רגע אחרי פתיחת שנת הלימודים ובסמוך לבחירות המקומיות בירושלים, מתייצב סגן ראש העיר מטעם ש"ס צביקה כהן, מחזיק תיק החינוך החרדי, לראיון באולפן "כיכר השבת".

במהלך הראיון מתייחס כהן לשלל הסוגיות הבוערות, דוגמת מיגור האפליה בסמינרים בעיר ("עם חלק מהמנהלים אני לא מדבר"), תיק החינוך ("יישאר בידיים של ש"ס"), וכמובן ראשות העיר ("לא יסלחו לנו על בחירה בראש עיר חרדי").

כמחזיק תיק חינוך חרדי, וכמי שנלחם באפליה העדתית, אתה יכול להצהיר שאין אף בת שיושבת בבית?

"החינוך החרדי בירושלים הוא מושג דרמטי לכשעצמו. אני יכול לומר לציבור כולו, שכל בנות ירושלים נמצאות על מסלול חיובי. אין בת אחת שלא יודעת לאן היא צריכה להגיע בשנת הלימודים הקרובה, אפילו שיכול להיות שיש אימהות או ילדות שלא אוהבות את השיבוצים. היום יש שיתוף פעולה עם חלק ממנהלי הסמינרים והצוות המקצועי בעיריית ירושלים; היום זה לא מה שקרה לפני חמש שנים".

ימי האפליה הסתיימו? (צילום אילוסטרציה: Kobi Gideon/Flash90)

איך אתה מסביר שדווקא הנציג הספרדי, נציג תנועת ש"ס שקמה על רקע האפליה, הצליח לפתור את הבעיה מול מנהלי הסמינרים - מה שלא קרה בעבר?

"היא הנותנת. למען זה אני נמצא שם. זה חלק גדול בתהליך של ש"ס בירושלים".

בראיון ל"כיכר השבת" האשים אותך יועץ ראש העיר אברימי קרויזר, בדאגה למגזר אחד. תגובתך?

"אני שמח לשמוע מקרויזר שדאגנו לש"ס ולספרדים. הייתי לוקח את הראיון של קרויזר ומכניס בתיבות הדואר של הספרדים. כמחזיק תיק חינוך חרדי, אתה פותח את התקציב ורואה שילד מהחינוך העצמאי שווה 1,700 שקלים בשנה, כשמאידך ילד ברשת החינוך של ש"ס מקבל 400 שקלים בשנה. את זה תיקנו, וזה עשה רעש במסדרונות העירייה. את זה האנשים הפחות ישרים, פחות אוהבים...".

"כשאתה מרים את זה גבוה, זה עושה קולות מאותם 'קרויזרים', שנתקלים בכאלה נוסחאות, שאתה מכניס בנות בשיבוץ במיטב הסמינרים בירושלים ואתה עושה קולות בדרך. טיפלתי בספרדים, אבל יחד עם זה לא עצמתי עין מהמוסדות הכלליים, כי אנחנו חלק מהם".

כהן, דרעי וברקת. ארכיון (באדיבות המצלם)

ביהדות התורה מאשימים את ברקת כי הוא רוצה לסגור את אגף החינוך ולצמצם סמכויות שניתנו לך. אכן?

"שמענו על זה. זה מזכיר את אותן טענות בתחילת הקדנציה, נגד כך שצביקה כהן קיבל את תיק החינוך החרדי. אלו טענות פוליטיות שחוזרות על עצמן. ללא מעט אנשים יש אינטרס להדליק אש בסיפור הזה. אנחנו יכולים רק לגרות את השותפים שלנו בתיק הזה...".

תיק החינוך יישאר בידיים שלך?

"יישאר בידיים של ש"ס".

קיבלתם הבטחה מליאון שתיק החינוך הולך אליכם?

"אנחנו עדיין לא שם".

צפוי רענון ברשימת ש"ס?

"אלו סוגיות שצריכות להגיע ללשכתו של יו"ר התנועה דרעי ונשיא מועצת החכמים. לא תהיה דרמה בהחלפת החברים; כולם עשו עבודה גדולה מאוד".

היו רגעים שראית את עצמך מועמד לראשות ירושלים?

"אפילו לא רגע אחד. אני אשמח לראות איך אני שומר על הציבור שלי. אם אקרא לדגל על ידי דרעי, יש לנו את הכלים לעשות מה שצריך לעשות".

משה ליאון ויוסי דייטש, המתמודדים לראשות העיר (צילום ארכיון: שלומי כהן, כיכר השבת)

מועמד חרדי טוב לירושלים?

"בעיר ירושלים חשוב שיהיה ראש עיר שמבין את הציבור החרדי. הציבור שאני מייצג לא יסלח לאף אחד מאיתנו, אם נעדיף את המושג ראש עיר חרדי, ובגלל זה הציבור ילך אחורנית. להגיד לך שתומכים בליאון, בדייטש או באלקין? לא קיבלתי הנחיה. ואף אחד לא קיבל הנחיה בנושא".

שילמת מחיר אישי על המאבק שלך באפליה?

"אני ידיד של רוב מנהלי סמינרים שנים רבות. אבל עם חלקם (הרב מנדלסון) אני לא מדבר היום, או מדבר רק בשפה מקצועית. אני צריך לתת הרגשה טובה לבנות - ופחות לראשי הסמינרים".

הרב יחיאל מנדלסון, מנהל סמינר דרכי רחל (צילום ארכיון: אלי קובין)

"מילה טובה לראשי הסמינרים: השיבוצים הם מקצועיים, ומשרד החינוך לא מתקן את השיבוצים, אלא מגבה אותם מול ראשי הסמינרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר