אבל בעולם המשפט

פרקליט ועילוי בתורה: הלך לעולמו רבי יעקב ויינרוט ז"ל

פרקליט הצמרת ר' יעקב ויינרוט הלך לעולמו לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. וינרוט זכה להיות מקורבם של גדולי ישראל, לאחרונה התייחס למחלתו: "אני לא בא בטענות נגד המוות" (דיין האמת)

קובי רוזן | כיכר השבת |
עו"ד יעקב וינרוט ז"ל (צילום: Uri Lenz)

פרקליט הצמרת ר' יעקב ויינרוט ז"ל, הלך הלילה (שלישי) לעולמו, לאחר שבשנים האחרונות נאבק במחלת הסרטן. בן 71 בפטירתו. שעות לפני שנפטר, ביקר בחדרו מרן שר התורה רבי חיים קנייבסקי.

בשנה האחרונה נפטרה כלתו חני ויינרוט ע"ה אף היא ממחלת הסרטן, ולפני מספר חודשים נפטר אחיו ר' צביקה ז"ל.

בנו, דובי וינרוט, כתב דקות לאחר ההודעה על פטירת איבו: "אינני יודע מה היה גדול יותר אצל אבא שלי: המוח או הלב... הלו תדעו כי שר וגדול נפל בישראל".

וינרוט נחשב לפרקליט הצמרת בישראל, עד לאחרונה - שימש סנגור של ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו. כמו כן, בין היתר ייצג את נשיא המדינה לשעבר עזר ויצמן, שר הביטחון אביגדור ליברמן.

וינרוט ז"ל היה לומד בקביעות עם ראש ישיבת פוניבז' הגרב"ד פוברסקי. בין השניים שררה ידידות אמיצה רבת שנים, כאשר הפרקליט החשיב עצמו לתלמידו האישי מאז ימי לימודו בישיבת פוניבז'. מזה שנים רבות השניים למדו בחברותא מידי שבוע. לימוד עליו לא וויתר עו"ד וינרוט גם בימים העמוסים ביותר.

בחברותא עם הגרב"ד פוברסקי

אנקדוטה מיוחדת נשמעה בעבר מפיו, כי שיעור אחד שלו עם ראש הישיבה עלה עשרות אלפי דולר כאשר אחד מלקוחותיו בספרד הזמינו להתייעצות ממושכת, אך וינרוט סירב בעקבות הלימוד המשותף, אך אותו לקוח לא התבלבל והעמיד עבורו את מטוסו הפרטי כדי שיוכל לטוס ארצה הלוך ושוב, כדי שלא להחסיר את שעת האיכות הנדירה.

לפני כשמונה שנים, זוכה וינרוט לחלוטין מכתב אישום חמור שהוגש נגדו באשמה של מתן שוחד והלבנת הון. וינרוט הואשם כאילו ייצג את שוקי ויטה - בכיר לשעבר ברשות המיסים תמורת שכר נמוך מאוד ובתמורה השיג ויטה הקלות מס גדולות במיוחד לאנשי עסקים בכירים אותם ייצג וינרוט במשרדו, כדוגמת ארקדי גאידמאק ומיכאל צרנוי.

וינרוט טען לחפותו כי אין קשר בין הדברים. תקופת המשפט הייתה קשה לעו"ד וינרוט ומקורביו סיפרו כי הרבה להתבודד והשקיע זמן רב בהגנה על שמו הטוב ובלמידת התיק. בסופו של דבר וינרוט זכה לניצחון מוחץ, כשזוכה לחלוטין מכל האישומים נגדו ושמו טוהר לחלוטין.

לפני כשנה התייחס למחלה ממנה הוא סבל, ובראיון לאולפן שישי אמר: "אני מתפלל לריבונו של עולם שייתן לי עוד יום ועוד יום ועוד יום. אצלי שום דבר אינו פשוט ואף שעה אינה פשוטה, אבל אני יהודי מאמין - ואני מאמין בעולם מושגח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר